Süper Satışçı Olmanın Formülü

Herkes biliyor, kimse yapmıyor

Bir arkadaşım yakın zamanda kendi şirketini kurdu. Kendisini ziyaret ettiğimde bana şirket içinde dağıttığı 10 maddelik bir listeyi gösterdi: “Müşteriye davranış kuralları.” Aslında çok şaşırılacak, kimsenin bilmediği şeyler değil. Sorun; listede yazılanların tümünü ya da önemli bölümünü pek çok şirketin (o şirketlerde çalışanların, yöneticilerin) hiç uygulamıyor olması. Listeyi aldım, işte madde madde kurallar:

-Telefonlar hemen açılacak, iki kereden fazla çalmayacak.
-Müşteri e-postalarına hemen geri dönülecek, “mutlaka” yanıt verilecek.
-Müşteri, işini yapıyor olduğumuzdan emin olacak, hiçbir şey muallakta kalmayacak.
-Her iş zamanında bitirilecek, zamanında bitirme konusunda sorun olacaksa müşteriye açıklama yapılacak.
-Müşteri, bizim e-postamıza yanıt vermediğinde kendisine başka iletişim kanallarıyla ulaşılacak (teknik sorun olabileceği düşünülecek).

-Uzun zamana yayılan bir süreçte iş yürütülüyorsa gidişat konusunda müşteri sık sık bilgilendirilecek.
-Müşteriyle ilgileniyor bir durumda isek, başka bir arkadaşımız bu konuda bilgilendirilecek ve görevlendirilecek.
-Şirket e-postaları sadece müşteri ile iletişimde kullanılacak, özel yazışmalarda kullanılmayacak.
-Müşteri, şikayet için aradığında “şirket politikamız… benim sorumluluğumda değil… öğle tatilindeydik… arkadaşımız hastaydı… bir önceki vardiyada olmuş” gibi cümleler kurulmayacak.

http://askmen.mynet.com/guc-ve-para/kariyer-tavsiyeleri/10563-super-satisci-olmanin-formulu.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s