Facebook algoritma güncellemesi markaları nasıl etkiledi?

Markalar Açısından Algoritma Güncellemesi

Markaların Facebook sayfalarında paylaştığı içerikler ilk olarak sayfadaki az bir kitleye gösteriliyor. İçerik, bu kitlenin oluşturduğu etkileşim oranında diğer fanlara gösterilmeye devam ediyor. Dolayısıyla içerik ne kadar etkileşim alırsa o kadar fazla erişim sağlıyor. Bu yüzden etkileşim yüzdesi düşük içerikler (özellikle sade ürün içerikleri) sayfadaki kitlenin çok az bir kısmına gösteriliyor.

Kullanıcılar açısından güncellemeyi incelersek: Yeni durumda kullanıcılar arkadaşlarının paylaşımlarını daha çok, sayfaların paylaşımlarını daha az görüyorlar.

Güncellemenin Markalara Etkileri

Güncelleme sonrası bir çok marka sayfasında %25-%65 oranları arasında erişim düşüklüğü yaşandı.

Detaylar;

  • Erişim düşüklüğünün nedeni : Erişimin etkileşim ile orantılı değişmesi ve bunun sonucu olarak az etkileşim alan içeriklerin güncelleme öncesine göre daha az erişim sağlaması.
  • Erişim düşüklüğü ürün paylaşımlarının fazla olduğu sayfalarda %50-60 arasında olurken, lifestyle odaklı içerik paylaşan marka sayfalarında %20-%30 oranında oldu.
  • Viral erişim algoritma güncellemesiyle sıfıra kadar düştü. (Fanlar içerikler ile etkileşime girdiğinde, fanların arkadaşları içerikleri artık çok daha az görüyor.)

SocialBakers da konu hakkında bir yazı yayınlayarak, genel düşüşü grafiklerle paylaştı.

http://www.webrazzi.com/2012/10/18/facebook-algoritma-guncellemesi-markalara-etkisi/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s