Sosyal Medya Şirketlerin Kurumsal Stratejilerinde Yer Almıyor [Araştırma]

Stanford Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilenaraştırmaya göre, sosyal medyayı iş amaçlı kullanan şirketlerin sayısı üçte birden az. Kuzey Amerika’da bulunan kamu ve özel kuruluşlar arasında yapılan araştırmada  idarecilerin sosyal medya hakkındaki görüşleri incelenmiş. Buna göre idarecilerin iletişim kurma, marka yönetimi ve risk tespiti gibi kurumsal stratejilerine destek sağlayacak Facebook ve LinkedIn gibi sosyal ağları dahi kullanmadığı ortaya çıkmış.

Bulgulara göre şirketlerin geleceği için daha vizyoner olmaları beklenen yöneticiler, sosyal medyayı anlama ve işleri için nasıl kullanabilecekleri konusunda kopukluk yaşıyor.Bununla birlikte katılımcıların %90‘ı sosyal medyanın şirketin organizasyon yapısına sağlayabileceği katkının farkında olduğunu belirtirken, sadece %32‘si kendi iş faaliyetlerinde yer alan riskleri tespit etmek için sosyal medyadan yardım alıyor.

Diğer taraftan üst düzey yöneticilerin %24′ü ve normal yöneticilerin sadece %8′i sosyal medyada yer alan özet bilgileri ve ölçümleri rapor halinde alırken, şirketlerin yarısı bu tür raporlar talep etmiyor. Araştırmadaki bir başka dikkat çekici veri ise,yöneticilerin üçte ikisinin kişisel olarak , %63‘ünün ise iş için sosyal medyayı kullandığını belirtmiş olması. Zira bu veriye dayanarak aslında şirketlerin yönetim kurulu üyelerinin sosyal medyaya aşina olduğunu söyleyebiliriz.

http://sosyalmedya.co/sosyal-medya-kurumsal-strateji/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s