Sosyal Medyada Etkili Kriz İletişimi

Kriz planı oluşturun

Daha önce de belirttiğimiz gibi kriz ortaya çıkmadan önce halihazırda sanal bir kriz planının bulunması gerekir. Kriz durumundan en az zararla çıkabilmek, etkili bir kriz yönetim planlamasını gerektirir. Potansiyel olarak ortaya çıkabilecek tüm kriz durumlarına karşı önceden oluşturulacak strateji ve taktikler, kuruma daha hızlı karar alıp anında uygulama fırsatı sunar. Böylelikle olası kriz durumunun büyümeden önüne geçmiş olursunuz.

Her zaman takip edin

Markanızla ilgili yazılan ve paylaşılan tüm içerikleri takip etmek sizi olası kriz durumunda bir adım öne geçirecektir. Önemsiz görünen bir içerik, sosyal medyanın gücünü de arkasına alarak bir anda kitlelere ulaşarak marka imajınızı zedeleyebilir. Bunun için markaların profesyonel bir medya takip ajansından hizmet alarak ya da daha basit düzeyde Google News ve Tweetdeck gibi araçları kullanarak içerik takibi yapmaları gerekir.

Sosyal medyayı kullanın

Olası bir kriz durumuna karşı sürekli tetikte kalmak için sosyal medya kanallarını aktif olarak kullanmak gerekir. Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz üzere her markanın kullanıcılara hitap ettiği mesaj tonu farklıdır. Bu yüzden marka imajınız doğrultusunda oluşturduğunuz mesaj tonunuzla çevrimiçi topluluklarla sürekli iletişimde kalın. Bu sayede sosyal medyada markanız hakkında paylaşılan içeriklerin sürekli farkında olabilir ve olumsuz bir durumda anında müdahele edebilirsiniz.

Kullanıcılara yanıt vermekte gecikmeyin

Olası kriz durumu ortaya çıktıktan sonra duruma anında müdahele edip, kullanıcıları paylaştığınız içeriklerle yönlendirebilirsiniz. Burada önemli olan nokta verdiğiniz mesajların birbirleriyle tutarlı olması gerektiğidir. Yapılan olumsuz yorumlar hiç bir şekilde silinmemelidir. Gerekirse olumsuz yorum yapan her kullanıcıya tek tek cevap vermek daha krizin başında size avantaj sağlayabilir. Bu sayede kullanıcıların, markanızın yaşadığı olumsuz durum hakkında empati kurmasını sağlayarak bunu bir fırsata bile dönüştürebilirsiniz.

Read more http://blog.adresgezgini.com/sosyal-medyada-etkili-kriz-iletisimi/#more-6079

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s