Dijital Ajansta Proje Yöneticisi Olmak Ya Da Olmamak

Proje Yöneticisi neden dijital ajanslarda vardır ?

ne yapar,
nasıl yapar,
yaparken ne düşünür,
hangi araçları kullanarak yapar neyi yapmaz,
neyi yapmamalıdır,
neden yapmamalıdır,
yapması gerekiyorsa neden yapmalıdır ?

Tüm bu soruların cevabını merak mı ediyorsunuz? O zaman bu yazım her şey sizin için yazılmış bir iş tecrübesi olarak karşınıza çıkacak. Hatalar yapmış birinden, hata yapmadan doğruların nasıl yapılacağını farklı bir bakış açısı ile öğreneceksiniz.

Marka Yöneticisi şef garsondur. Yemeğin siparişini müşteriden alan, menüyü ve fiyatı müşteriye veren, sipariş ettiği yemek nasıl olacak, az tuzlu mu ? Müşterinin ne kadar zamanı var? Acil mi, yoksa normal servis süre içerisinde mi yemek bekleniyor. Müşteri ile ilk temasta bulunan, konuşma tavrı, fikirleri ve davranışları ile müşteri hakkında ön görüye sahip olan kişidir. Bunları not eden ve doğru bir şekilde proje yöneticisine ileten marka yöneticisidir.

Proje Yöneticisi Ajanstaki görev tanımı nedir?

Proje yöneticileri bir lokantanın mutfağında çalışan şef gibidir. Yemeğin malzemesini kimin aldığından, malzemesinin kalitesinden, malzemenin yıkanması ve hazırlanmasından öncelikli olarak o sorumludur. Bu malzemelerle hangi yemek, kim tarafından yapılacak, mezeyi, tatlıyı, salatayı, et yemeklerini, sebze yemeklerini kim hakkıyla yapar, ne kadar sürede yapar, yemeğin başına bir şey geldiğinde ne yapılacak, kriz yönetimini ön gören ve planlayan tüm bunları hesaplayan kişide o dur. Müşteri siparişinde az tuzlu istemiş, az pişmiş olsun etim demiş bu ayrıntıları dikkate alan, yapacak kişi ile paylaşan, hesaplayan, doğru yapılmış mı kontrol eden, yemeğin tadına her aşamada bakıp, elindeki sipariş listesinde yer alan detaylara bakarak tuzu az olmuş, biraz daha baharat koyalım diyende o dur.

Her yemeğin servis tabağı ve şekli ayrıdır. Yemek hangi tabakta servis edilecek, nasıl süslenecek. Tabağa son halini verende o dur. Müşteriye gidecek mutfaktan çıkan en iyi tabağın hazırlanmasını sağlamak zorundadır.

Mutfakta tüm bu işler yapılırken her şey her zaman doğru ilerlemeyebilir. Doğruyu söylemenin zamanı artık geldi. Aslında çoğunlukla kendiliğinden ilerlemez. Proje Yöneticisi işte bu durumlar için vardır, var olmalıdır. Marka Yöneticisinin aldığı her sipariş acildir ve her müşteri aç ve sabırsız olarak sizin lokantanıza gelir. Belki de arkadaşlarından duymuş, gelip geçerken göz aşinalığı oluşmuştur. Her zaman gittiği yere gitmeyip, bu seferde sizi denemek istemiştir. Kısa süre içerisinde en lezzetli, görselliği en iyi tabağı karşısına çıkarmanızı isteyecektir, hakkıdır. Marka yöneticisi bu durumlarda müşteriyi iyi bir şekilde yönlendirmelidir. İletişim içerisinde bulunmakta zorlandığı her müşteri mutfaktaki iş yoğunluğunu ve baskıyı arttıracaktır. Hazırlanacak yemeğin hazırlanma süresini hakkında müşteriye net bilgi vermelidir. Müşteri bu yemek nerde kaldı demesin. Sipariş alırken müşteriyi dinlemeli, müşterinin yemek içeriğinde yer alması ya da almamasını istediği malzemeleri doğru bir şekilde not etmelidir. Marka yöneticisi ile proje yöneticisi arasındaki iletişimin sağlıklı olması çok önemlidir. İletişim anındaki her kopukluk yemeğin hızlı bir sürede ve lezzetli çıkmasını engelleyecek, müşteri memnuniyetsizliğine neden olacaktır.

Proje Yöneticisi her zaman planlı çalışmak zorundadır. Zamanı hem kendisi hem birlikte çalıştığı ekip için hem de müşteri için en iyi kullanan ve kullandıran olmalıdır. Ajans patronu, marka yöneticisi, çalıştığı ekip ve müşteri arasındaki dengedir. Bu dengeyi kurarken hiçbir tarafı baskı altında hissetmesine neden olacak planlamalardan kaçınmalıdır. Atacağı her yanlış adım işin uzamasına ve kaliteli bir işin çıkmasına neden olacağından hata yapma lüksü en az olan kişidir. İşin işin ortasında değiştirilemeyecek tek oyuncusudur. Third part, freelance proje yöneticisi yoktur ve başka birisini getirerek o anı kurtarma şansınızda yoktur.

Proje Yöneticisi Kişisel özellikleri nasıl olmalı, nasıl hareket etmelidir.

Proje yöneticisi adil ve güvenilir olmalıdır. Bu özelliğini birlikte çalıştığı ekip arkadaşlarına hissettirmelidir. Bu çok önemlidir.

Karar verici olmalı ve yaptığı işe hakim görünmelidir. Çalıştığınız ekip sizin yetersiz olduğunuzu düşünürse sizin söylediklerinize gerekli özen ve dikkati göstermeyecektir. Alacağınız her karar ekibin motivasyonunu çok yukarılara çıkartabilir ya da tam tersi neticelenmesine sebep olabilir.

Zamanı çok iyi planlamalıdır. Bu yaparken kendi başına karar vermemelidir. Proje de çalışacak kişilerle bir toplantı yaparak proje hakkında genel ve detay bilgiler verip, onlarla birlikte karar vermelidir. Toplantı sürecinde konuşulan ve sonuca bağlanan bilgileri işi yapacak ekiple hemen paylaşmalıdır. Proje başında belirlenen zaman planına uygun olarak hareket edilip edilmediğini kontrol edip, aksayan durumlar var ise yeri çözümler üretmeli ve hemen uygulamalıdır.

Hızlı karar almalı ve hızlı uygulamalıdır. Projenin patronu ve çalışanı olduğunu hissettirmelidir. Aldığı karaların arkasında durmalı, vakit kaybetmeden uygulamalıdır. Planda olması muhtemel değişiklikleri marka yöneticisi ile paylaşarak müşteriye bilgi vermesini sağlamalıdır. Hesaplanamayan değişiklikler her zaman olabilir. Önemli olana bunları sağlıklı bir iletişimle müşteriye anlatılmasını sağlamaktır. Proje başlangıcında proje içeriğinde kullanılmak üzeri gerekli tüm içerik müşteriden alınmalıdır. Projede çalışılacak ekiple paylaşılmalı ve ekibin her zaman erişebileceği bir yerde saklanmalıdır.

Proje çalışması sonucunda çıkan ilk taslak tasarımlar kreatif direktör ve proje ekibi ile paylaşılarak değerlendirilmelidir. Değerlendirme sonucunda yapılan çalışmalar ön onay için marka yöneticisine gönderilir ve müşteri ile paylaşması istenir. İş gönderilme aşamasında zaman planına uygun hareket edilmesi adına belirlenen süre içerisinde onay veya revizelerin gelmesi proje yöneticisi tarafından marka yöneticisine tekrar hatırlatılmalıdır. Marka yöneticisi de müşteriyle işi paylaşırken mutlaka bu bilgiyi dip not olarak düşmeli ve müşteri dönüşünü takip etmelidir.

Dijital Ajansta çalışan bir proje yöneticisi mutlaka ve mutlaka BaseCampHQ programını çok iyi bilmelidir.Tüm iş akışını bu program üzerinen oluşturmalı ve takip etmelidir. http://www.basecamphq.com

Dijital ajanslarda proje yöneticisi olmayı düşünenlere faydalı olması dileğiyle.

Some Social Digital’da Dijital ve Sosyal Mecra Yöneticisi

http://www.sosyalsosyal.com/dijital-ajansta-proje-yoneticisi-olmak-ya-da-olmamak

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s