Gangnam Style’ın Viral Başarısının Sırrı

Gangnam Style’ın başarısı 3 aşamadan oluşuyor;

1- Ön Hazırlık
PSY’ın kayıt şirketi olan YG Entertainment, Gangnam Style’ı ortaya koymadan uzun zaman önce hazırlıklara başlamış. Bu süreçte Will.i.Am gibi sanatçılarla çalışan ekip, etki alanını genişletmiş. Bu süreçte toplamda 2.5 milyon kayıtlı kullanıcıya 1.6 milyar izlenme sayısına ulaşmış.

2- İçerik
Ön hazırlık aşaması ile kazanılan geniş kitle, fırsat yakalandığında başarılı bir viral kampanya yapılabilmesine zemin hazırlmaış. Videoda göze çarpan renkler kullanılmasıyla eserin sadece işitsel değil aynı zamanda görsel olması sağlanmış. Böylece her yaştan videodan keyif alması sağlanmış ve paralelinde yabancı dil sorunu olmasının önüne geçilmiş. Videoda yer alan karakterler ise Güney Kore’de bilinen yüzlerden seçilmiş.

3- Kapsam
15 Haziran 2012 tarihinde yayına giren video @allKpop adlı, K-Pop ünlüleri hakkında haberlerin ve dedikoduların paylaşıldığı twitter hesabından paylaşılmış. İlk günün izlenme sayısı ise 500.000’in üzerinde olmuş. 26 HazirandaGizmodo’da bahsedilen video daha sonra Huffington PostBillboardCNN veSky News gibi mecralarda yer almış. Katy Perry gibi ünlülerin de twitter desteğini alan videonun izlenme sayısı böylece daha da artmış.

http://www.bigumigu.com/haber/2012/11/06/gangnam-style-in-viral-basarisinin-sirri

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s