Girişimcilere nasihatlar

Mayıs ayında okuduğum business plan sayısı 80 civarındaydı. Genelde ilk adım email üzerinden atılıyor. Bana gelen emaillerin hepsini cevaplıyorum. Bir bölümüyle toplantılar düzenliyorum. Muhtemelen ayda 20 tane girişimciyle buluşuyorum, konuşuyorum, tartışıyorum vs. Ve sene başından beri kendimce ufak notlar alıyorum. Onları derlemek ve paylaşmak istedim.

Girişimciden ilk toplantıda, ilk tanışmada benim beklediklerim:

  • Toplantıya hazırlıklı gelmesi – yani fikrini tanıtmak için elinden gelen en iyi sunumu, en iyi teknolojiyi kullanması…
  • Kendi fikrinin dünyadaki örneklerini bilmesi – onların neden başarılı veya başarısız olduğuna hakim olması
  • Ortakları varsa, ilk toplantıya mutlaka ortaklarıyla gelmesi
  • Ana fikri kısa ve öz anlatması. Herkes tam bu noktada heyecanlanıyor ve ana fikri anlattıktan sonra daha neler neler yapılacağını saymaya başlıyor. Hepsi doğru olabilir ama önce ana fikrin çok net ortaya konması gerekiyor. 20 tane ek fikriniz olsun, ana fikre odaklanmadıktan sonra, sizi dinleyen insanı kaybediyorsunuz
  • Gelir modeli veya finansallar hakkında fikir sahibi olması. Internet bu konuda derya. Biraz ama sadece biraz emek sarfedince, inanılmaz güzel bloglar, örnekler ve diğer nice güzel kaynak bulabiliyorsunuz. Gelir modeli her ne kadar ön planda olmasada, sonunda bir yatırımcının en dikkatli dinleyeceği bir konu oluyor.
  • Kendini anlatması. Daha evvel neler yapmış, nelerden zevk alıyor, bu fikir nasıl kafasına yerleşmiş gibi. Bu sizi dinleyen herkes için çok ilginç bir nokta. Bu konuyu es geçmeyin.

http://www.sinaafra.com/girisimcilere-nasihatlar

Leave a Reply

