Satış yaparken kimleri kaybediyoruz?

İnsanlar bir eposta listesine kendi rızalarıyla kayıt olsalar da, ilgilenmekdikleri teklifleri almak istemiyorlar.

Neden istesinler ki.

İdeal senaryoda, insanlara sadece kendi ilgilendikleri teklifleri göndermek gerek. Teorik olarak mümkün olmakla birlikte, pratikte o kadar da kolay değil

Kitlesel iletişim (örnek):
1,000,000 kişiye mesaj atıyorsunuz, %10′u ilgileniyor ve mesajınızı açıyor, %3′ü teklifinizi beğeniyor ve sitenize giriyor, bunların %10′u satın alıyor: 300 kişi.

Teklifinizle ilgilenip mesajı açanları dışarıda bırakırsak, 900,000 kişi ilgilenmediği bir mesaj alıyor demek.

Satarken kimleri kaybediyoruz?
300 mutlu kişiye karşılık muhtemelen mutsuz 900 bin kişi. Mutsuzluğumuz ilgilenmediğimiz mesajlar almaya devam ettikçe artıyor.

Ne yapılabilir?
İnsanların davranışlarına bakıp, sadece ilgilendikleri/tıkladıkları kategorilerden teklifleri göndermek, tercihlerini onlara sormak… Yapması zor ve mükemmel olmayan bir sürü istisnası olan çözümler.

Büyük kitleleri hedefleyip bir şeyler yapıyorsak veya yapmayı düşünüyorsak, hep aklımızda olmalı:

  • Grupla,
  • Her gruba göre teklifleri özelleştir (teklifleri değiştirmesen de)
  • Sonuçları takip et.

http://www.farketing.com/2012/05/satis-yaparken-kimleri-kaybediyoruz.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s