Oyunlaştırma uygulamalarının yüzde 80′i başarısız olacak

Oyunlaştırma aslında halen kapalı bir kutu. Sadece yurtiçinde değil, yurtdışında da oldukça yeni olan bu kavramın örnekleri, özellikle başarılı örnekleri oldukça nadir karşımıza çıkıyor.

Araştırma şirketi Gartner‘ın hazırladığı rapor da bunu kanıtlıyor. Rapora göre, 2014 yılına gelindiğinde mevcut oyunlaştırma uygulamalarının yüzde 80′i başarısız olacak.

Bu araştırmadan çıkan veriler, şu sıralar yatırımcılarla buluşmaya başlayan oyunlaştırma girişimlerini ve yatırımcı firmaları yakından ilgilendiriyor. Aynı zamanda oyunlaştırma uygulamalarına ilgi duyan markalar, bu alana ayıracakları bütçeye dikkat etmek zorundalar.

Başarılı bir oyunlaştırma örneği yaratmak için, oyun mekaniğini iyi anlamak ve süreci iyi tasarlamak gerekiyor. Özellikle satış kanallarında ve finans sektöründe başarıyla kullanılabilecek olan oyunlaştırma, müşterinizin de kim olduğuyla doğrudan alakalı. Oyunlaştırma ile birlikte davranış değişiklikleri teşvik edilebiliyor, becerileri geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılabiliyor ve tabii ki yeniliklere açıklık da getirilmiş oluyor.

http://www.webrazzi.com/2012/12/03/oyunlastirma-uygulamalarinin-yuzde-80i-basarisiz-olacak/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s