İstanbul’dan Dünyaya Sosyal Medya Dersi: Mavi

Mavi, sosyal medya dendiğinde akla ilk gelen markalardan. Son üç reklamının (Kıvanç Tatlıtuğ, Çok mu Çok Modayız – Adriana Lima, Istanbul – Adriana Lima, New York) galasını Facebook sayfaları üzerinden yapan marka, aynı zamanda Facebook Offers (eski ismiyle Coupon), Microsoft Kinect vitrin uygulaması ve Sharebugg mobil indirim kampanyası gibi yeni teknolojileri Türkiye’de ilk kullanan marka. Dijitalde reklam mecrası olarak sadece Facebook’u kullanıyorlar. Geri kalan her şey sosyal medya ve etkileşim.

Web sitesi yenilenmesi birçok marka tarafından sıkça yapılır. Fakat sizinki hem biraz radikal hem de yine sosyal medya temelli. Web sitesi alt yapınız olarak tumblr’ı seçmenizin sebebi neydi?

Cihan Ergür: 2,5-3 yıllık eski flash altyapılı bir sitemiz vardı. Hantaldı. Zamanının iyi ama şimdiki zamana ait olmayan bir siteydi. Ondan kurtulmak istedik. Tumblr’ı kendi alt yapımız için seçtik. Siteyi tumblr’da kurmak istememizdeki amaç aslında şu: Bizim Uçuk Mavi diye bir blogumuz var. İlk marka bloglarından. Yalın ve düz. O blogun içeriğini ilk başta bir moda editörü yönetiyordu. İçerikler, pazarlama ve PR ekibinin de katkısıyla hazırlanıyordu. Ziyaretçi rakamları gittikçe düşmeye başladı ama bu içeriğin kötü olmasından değil, blogun rahat ve keyifli okunabilir olmamasındandı. Akmıyordu sayfa. Daha büyük görseller ve daha akıcı bir yapı istedik. Biz de zaten eski tumblr kullanıcısıyız. İlk fikir uçuk mavi’yi tumblr’a taşımaktı. Ajansımız Poke London’a da bu fikri sununca, fikir websitesinin giriş sayfası da tumblr blogu olsun, geri kalanlar normal statik sayfa olsuna döndü. Onların da zaten moda markalarıyla araları çok iyidir. Tumblr’da paylaşmak kolay. Özellikle “Reblog”…

Onur Cengiz: Tumblr, moda konseptine çok uygun bir platform. Tasarım anlayışı yüksek. Topluluğu da moda hissiyatı olan insanlar. Şu anda Pinterest’le yarışıyor ve gittikçe de yükseliyor.

Peki web sitenizi tumblr’a taşığıdınızdan beri rakamsal anlamda nasıl değişikler oldu?

Onur Cengiz: 2012 Mayıs’ta açtık. O zamandan beri sitede geçirilen süremiz %200 arttı. Ziyaretlerde de aynı şekilde ciddi yükseliş var. Gezilen sayfa rakamları vs…  Oldukça mutluyuz. Uzun vadeli tumblr sitelerinin Google Analytic statları sıfırlanıyor. Tumblr kullanıcıları tumblr dashboard’da yaşıyor bir de.  Tumblr dashboard da senin sitene trafik sağlamayan bir sistem aslında. Orada iş ‘Benim sayfam bu kadar ziyaretçi aldı’dan çıkıp ‘Benim içeriğim şu kadar beğenildi’, daha da önemlisi ‘paylaşıldı’ya dönüyor.  Beğeni ve görüntü sayısından ziyade içerik paylaşılması bizim için daha önemli.

tumblr’da klasik içerik adına aldığımız not sayısı 12, 7, 6 civarlarındayken Francisco’da 942 paylaşım/not oldu. 363 yorum…  Francisco tumblr kızları dediğimiz profil tarafından çok seviliyor.

tumblr’da yaşayan bi kesim var. 9-17 yaş arası özellikle. 17’den sonra Twitter’a geçiş yapıyorlar. Facebook’u da seviyorlar ama Facebook’u annesi babası izliyor. Orada çok coşmuyorlar. Tumblr ise onlara tenefüs gibi. Biz tumblrla hiçbir markanın gitmediği yerlere gittik.

Kanada’da en iyi ilk 3 jean markası içindeyiz. Avustralya’da en iyi jean markasıyız. Almanya özelinde premium jean markası olarak geçiyoruz. Bazı yerlerde çoğu markadan pahalı satıyoruz.

Facebook ve Twitter’da neler yapıyorsunuz?

Onur Cengiz: Biz şimdi farklı bakıyoruz kanallara. Bir içeriği her yere girmiyoruz. Her platforma ayrı içerik üretiyoruz. Mesela başından beri konuştuğumuz Francisco ve Tumblr örneği… Twitter’da anlık içerikler, küçük yarışmalar vs… 2009’dan beri ‘Taze Geldi’ yarışmamız var örneğin. Mağazada yaptığımız her şeyi dijitalde de göstermek istiyoruz. Her hafta yeni ürünler geliyor. Mağazada da ‘taze geldi’ köşesi var. Biz de her hafta taze geldi uygulaması ile Facebook’ta yarışma yapıyoruz.

Kartuş kart  bizim sadakat kartımız. 3 milyona yakın üyemiz var. Her gün en az 2-3 kampanya çıkıyoruz. Onu da sosyal medyayla entegre ediyoruz. “Kart numaranı gir. Biz seni eşleştirelim, uygulamaya katıl ve puan kazan” vs…  Data toplamamıza ve temizlememize de yardımcı oluyor. Bu iş “3-5 jean verdik, çok güzeldi” diyerek bitmemesi gereken bir şey.

http://sosyalmedya.co/mavi-case-study/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s