SEO Eğitim Notları

Tartışmasız günümüz en çok kullanılan arama motoru Google. Son zamanda yahoo veya msn’i kullandığımı hatırlamıyorum. Hatta web sitelerin adını bilse bile alışkanlıkla direkt Google penceresinde yazarak aratanlar bile var. Genelde insanlar bir kelimeyi Google’da arattıklarında ilk sayfadan sonrasına pek bakmıyor. Dolayısıyla sitenizin Google tarafından hizmet verdiği alandaki kelimelerle aratıldığında ilk sıralara çıkması çok önemli.

Bunun için yapılan çalışmalara SEO yani Search Engine Optimization deniyor. Türkçe’si, arama motoru optimizasyonu. Sitenizi Google’da ilk sıralarda çıkarmak istiyorsanız, Google’ın çalışma mantığını çok iyi bilmeniz gerekiyor. İyi bir tasarım ve sıkı bir içerik birçok kötü tasarlanmış ve içeriği düzgün olmayan siteye göre Google’ın sıralamasında daha alt sıralamalarda çıkabiliyor.

Sanal alemde pazarlama yapmak istiyorsanız SEO kurallarını iyi bilmek zorundasınız.
Bunun için belli başlı kurallara dikkat etmeniz lazım. Örneğin:
 – Sitenizin mutlaka bir meta tagı yani arama motorlarına sitenizi tanıtacak anahtar tanıtım kelimeleri olmalıdır.
 – Bunun dışında Google’da üst sırada çıkmak istediğiniz kelimeleri sitenizin üst tarafına yazın. Fakat sakın birçok anahtar kelimeyi üst üste farklı versiyonlarda yazarak aratmayın.
 – Çalışmayan linkleri sitenizden kaldırın.
 – Sayfalarınızın uzantısının .html ile bitmesini sağlayın ve gereksiz ayrıntılardan uzaklaşın.
 – Site haritanızı yani bir sitenizin “içindekiler” bölümünü dikkatlice oluşturun ve ekleyin.
 – Hazırladığınız basın bültenlerini mutlaka belirli forumlara da gönderin.

SEO – Bir web sitesi içerisindeki gerekli değişiklikleri yaparak tarayıcı (crawler) bazlı organik arma motorlarında daha iyi sonuçlar elde etme işidir. Arayanlar, arma motoru ve web sitesi SEO’nun 3 önemli halkasıdır. Eğer etik arama motoru optimizasyonu tekniklerini kullanırsanız, sitenizin büyük arama motorları seviyesinde yüksek ran almasını ve organik aramalarda daha üst sıralara gelmesini sağlayabilirsiniz.

Araştırmalar göstermektedir ki genelde müşterilere bir site içerisinde en fazla 5 sn kalıp aradıklarını bulamadıklarında uzaklaşmaktadırlar. Dolayısıyla sitenizin sadece arama motorlarında çıkması da sürdürülebilir bir başarı için tek başına yeterli değildir.

SEO çalışmalarında sabırlı olmak gerek. SEO çalışmalarına giriştiğiniz zaman farklı 3 evrede aşağıdaki yorumları sık sık duyacaksınız.

Başlamadan Önce: Ne kadar zaman gerekiyor?

Başladıktan Sonra: Ne zaman bitecek, aylar oldu ama hala bir sonuç alamadık.

Sayfa listelenmeye başladıktan sonra: Ne zaman 1. sayfaya çıkacağız? Hiç kimsenin bakmadığı 6. sayfada çıkmanın bana ne faydası var? Daha ne kadar beklemem gerekiyor?

SEO ve SEM (Aram motoru tabanlı pazarlama) çalışmaları arasındaki ilişkiyi Kaplumbağa ve Tavşan hikayesine benzetebiliriz.

SEO = Kaplumbağa

SEM = Tavşan

https://sites.google.com/site/seoegitimi/seo-egitim-notlari

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s