Google SEM vs Google SEO

 

SEM ( arama motoru pazarlaması ) ve SEO ( arama motoru optimizasyonu ) arasında belirgin farklar vardır bunlardan başlıcaları.

  • SEM ‘ in SEO‘ ya oranla dönüşü oldukça hızlıdır. SEO çalışması yapılan bir sitenin istenilen konuma gelmesi ( rekabet ortamına göre değişiklik gösterebilmektedir. ) 1 ay ile 1 yıl arasında değişebilmektedir. Oysa arama motoru pazarlamasın da bu süreç oldukça  kısadır. Yeni bir adwords hesabının aktif olması maksimum 3 iş günü sürmektedir. Aracı bir kurum kullanmanız durumunda bu süre çok daha kısa sürecektir, aynı gün içerisinde reklamlarınız görünmeye ve ziyaretçi almaya başlarsınız. Yeni açılmış olan bir web sitesi için SEM oldukça etkili bir silahtır. Web sitenizin ilk dönemlerinde arama motoru pazarlamasını ve sosyal medya pazarlamasını tercih etmeniz doğru bir tercih olacaktır. Yalnız şöyle bir durum var ki; yaptıkları yatırımların maksimum düzeyde dönüş sağlamasını iseteyen firmalar ilk açıldıkları günden itibaren veya internet üzerinden bir ürünü yada hizmeti pazarlamaya başladıkları andan itibaren bu üç silahı ( SEM,  SEO, SMM ) bir arada kullamalı ve SEM, SMM ile aldıkları dönüş doğrultusunda SEO çalışmasına ağırlık vermelidir.
  • SEO ve SEM arasındaki ikinci belirgin fark ise doğallıktır. Bu makaleyi yazarken fikir almak için sektörde yer alan uzman bir arkadaşıma bu soruyu yönelttim ve kendisinin bana vermiş olduğu ilk cevap doğallık oldu ve sonuna kadar haklıydı. Belki sizlere garip gelebilir ama internet üzerinden ticaret yapan bir çok kurum ve kuruluş adwords reklamlarından ziyade bilinçli olarak doğal google arama sonuçlarına yönelmektedir. Bunu özetleyen çok güzel bir ata sözü de bulunmakta.

    “Yüksek tepelerde hem yılana hemde kartala rastlamak mümkündür, yalnız bir tanesi oraya sürünerek ötekisi ise uçarak gelmiştir. “

    Tabi aramayı gerçekleştiren kurumlar veya insanlar bu atasözünden ötürü doğal aramaları tercih etmiyor. Doğal aramaları tercih ediyor çünkü reklam alanında yer alan firmaların bulundukları konumadwords tbm oranı ile belirlenirken, yarın orada olacağının herhangi bir garantisi yoktur.
    Doğal aramalar için ise böyle birşey söz konusu değildir, doğal aramalarda yer alan web siteleriuzun soluklu çalışmalar ile bulundukları konuma sahip olmuşlardır.

  • SEO ve SEM arasındaki üçüncü bariz fark ise kesinlikle maliyettir. Arama motoru optimizasyonu , arama motoru reklamcılığına oranla çok daha düşük maliyetlidir. Firmanız bünyesinde bulunduracağınız veya dışarıdan destek alacağınız bir seo danışmanı, yada seo uzmanı‘ na önceden belirlenmiş olan sabit bir bedel ödersiniz. Adwords için ise bu ne yazık ki mümkün değildir. Bildiğiniz gibi adwords reklam fiyatlarını (TBM) reklamverenler belirlemektedir ve bizler rekabet olayını biraz abarttığımız için TBM oranları inanılmaz derecede yükselebilmektedir. Özellikle hizmet sektöründe faaliyet gösteren firmalar için TBM oranları haddinden fazla yükseliyor, bizler rekabet yapalım derken google amca paraları götürüyor. TBM oranlarındaki yüksek maliyetin diğer bir sebebi ise bilinçsiz adwords hesap kullanımı + adwords kupon kullanımıdır. Aşırı kupon düşkünlüğümüz nedeniyle adwords hesap onay işlemlerini iyice sıkılaştırmıştır, o kadar sıkılaştırmıştır ki hesabınızda yapacağınız ani bir fiyat arttırımında hesabınız askıya alınabilmektedir.
  • Dördüncü kıyaslama maddemiz psikolojik baskıdır. Doğal aramalarda yer alan firmaların adwords reklamlarını tercih eden firmalara büyük bir psikolojik baskı yaptığı görülmektedir. Firmanız ne kadar büyük olursa olsun alanında ( SEO) uzman kişilerle çalışmadığınız sürece google doğal arama sonuçlarında üst sıralarda yer alamazsınız ve sizden daha küçük işletmelerin doğal arama sonuçlarında sizin sitenizden yüksekte yer alması zamanla psikolojik bir baskıya dönüşecektir.
  • SEO ve SEM arasında farklılıklar içerisinde yer vereceğim son madde, iki sistem arasındaki bariz ziyaretçi hacmidir. Adwords reklamlarının yayında olmadığı dönemlerde hiç varolmamış gibi kaybolacağınızı unutmayınız. Usulüne uygun şekilde yapılan arama motoru optimizasyonu ile web siteniz 24 saat boyunca herhangi bir yerden açma kapama işlemi yapmadan ziyaretçi alımına açıktır.

SEO ile SEM ‘ i birbirinden ayıran nedenler elbetteki bu 5 madde ile sınırlı değildir. Bir pazar günü ( 11.12.11)  benim aklıma gelen en önemli ilk 5 maddenin paylaşımını yaptım. Sizinde makaleye eklemek istediğiniz, eksik gördüğünüz karşılaştırma maddeleri var ise lütfen yorum bölümünden bizlerle paylaşın.

Makale içerisinde kullanılan kısaltmalar ve anlamları :

SEO ( Search engine optimization – Arama motoru optimizasyonu )
SEM ( Search engine marketing – Arama motoru pazarlama )
SMM ( Social media marketing – Sosyal medya pazarlama )
TBM (Tıklama başı maliyet)

http://www.seodanismani.net/google-sem-vs-google-seo.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s