Türkiye’de “Y Nesli”nin Yüzde 97′si Online Alışveriş Yapıyor

Türkiye’de 2011 yılı TÜİK verilerine göre 15-24 yaş grubuna ait 12 milyon 542 bin kişi bulunuyor.

Ülkemizdeki bu yaş grubundaki bireylerin yüzde 78’i internetten satın alma kararında her zaman kullanıcı görüşlerine güvendiklerini belirtiyor. Bu da sosyal medya ve forumların etkisine dikkat çekebilecek bir ayrıntı.

Türkiye’deki katılımcıların yüzde 59′u aileleri ve arkadaşları ile yemek yerken, mesaj ve e posta yazdığını ve sosyal medya hesaplarını kontrol ettiğini ifade ediyor.

” Y neslinin yüzde 60’ı bilinçsizce veya “takıntılı” bir biçimde kendilerini sürekli akıllı telefonlarında sosyal medya hesaplarını, mesajlarını ve e postalarını kontrol ederken bulduklarını ifade ediyor. Türkiye de ise bu oran yüzde 93’e kadar çıkıyor. Akıllı telefonlarını düzenli olarak kontrol eden Türk katılımcıların yarısı “sürekli” kontrol ettiğini söylerken diğer yarısı “bazen” ya da “eskiden olduğundan daha çok” şeklinde yanıtlıyorlar.”

Ülkemizdeki gençlerin yüzde 47’sinin mobil uygulamaları oyun ve eğlence amaçlı, yüzde 44’ünün ise iş için kullandığını da belirtelim.

http://eticaretmag.com/turkiyede-y-neslinin-yuzde-97si-online-alisveris-yapiyor/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s