Facebook’da Markalar İçin En İyi Etkileşim Sağlanan Günler Hangileri?

Her ne kadar Facebook sayfada kalma süreleri yüksek bir sosyal ağ olsa da markaların hedef kitlelerine ulaşmak için doğru saat ve zaman dilimlerine dikkat etmeleri gerekiyor. Facebook’ta yer alan markaların önem vermesi gereken bir diğer husus ise paylaşımlarını en verimli saatlerde gerçekleştirmek olmalı. Her iki konuda da marka ve sosyal medya yöneticilerine fikir verebilecek bir araştırma ve ortaya çıkan veriler ışığında hazırlanan bir infografik mevcut.

LinchpinSEO şirketinin uzmanları, Facebook’taki beğeni, yorum ve paylaşımları baz alarak yaptıkları araştırmada her sektör için en yüksek etkileşim sağlanan zaman dilimlerine ulaşmayı başarmış. Araştırmadan çıkan sonuçlar hazırlanan infografikte, ulaşılmak istenen kitleyi etkileşime geçirebilecek doğru zamanların hangileri olduğu belirtiliyor.

İnfografikte 15 farklı sektör yer alırken, içerik zamanlamasında her birinde farklı bir stratejinin izlenmesi gerektiği görülüyor. Örneğin ürün satışı yapan şirketler hafta sonu günlerinde hafta içine kıyasla daha fazla etkileşim edebiliyorken, teknoloji sektöründe Pazartesi günü büyük önem arz ediyor.

Buna ek olarak infografikte markaları ilgilendiren bazı yararlı bilgilere de yer veriliyor. Nitekim yapılan araştırmaya göre markalar günde bir veya iki kere içerik paylaştıklarında %19 daha fazla etkileşim oranı yakalayabiliyorlar. Diğer yandan infografikte hafta sonu gönderilen içeriklerin hafta içine göre %14.5 oranında daha fazla etkileşim getirdiği de kaydediliyor.

http://sosyalmedya.co/markalar-icin-en-iyi-etkilesim/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s