Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?

Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?

 

İlk önce, Sosyal Medya Uzmanı “SOSYAL” olmalıdır. Her konuda fikir sahibi olması gerekmektedir. Analitik düşünce yeteneğine sahip, çözüm üretebilen ve sonuç odaklı çalışmalıdır. İleriyi görmelidir. Tabuları olmamalıdır. Çevresinde sevilen, konuşkan, sıcak kanlı ve hareketli olmalıdır. Meraklı olmalıdır. Teknolojiyi yakından takip etmelidir. Değişime hızlı ayak uydurabilmeli ve yeniliklerle güçlenmelisiniz.

Sosyal medya ile geleneksel medya arasındaki en büyük fark;  Sosyal Medya’nın  gücü tamamen kullanıcı/tüketici bazlı olmasıdır. Bundan dolayı bir Sosyal Medya Uzmanı etkileşimde olduğu kitleyi yakından tanımalı ve onlara ayak uydurmak zorundadır.

Sosyal Medya Uzmanı çok karakterli olmak zorundadır!

Gerektiğinde çocuk ile etkileşime geçtiğinde açıklayıcı, basit cümleler kurmalı, gerektiğinde bir filozof edasında 1 cümlede 1 sayfa yazıyı anlatmalıdır. Her sosyal medya mecrasında farklı bir jargon kullanmalı ve farklı kişiliklere bölünmelidir. Tabiî ki firmanızın bir çizgisi vardır bunları geçmemek şartı ile. Facebook’ta kullandığınız üslup ile Twitter’da kullandığınız üslup aynı olmamalıdır. Sözlüklerde farklı forumlarda farklı olmalıdır. Kısacası Sosyal Medya’nın derin dünyasına kendinizi bırakmalı, rüzgarı arkanıza alıp savrulmalısınız.

Kendi özel hayatınızda anlık olarak paylaşımlarda bulunmanız gerekmektedir!

Über, mükemmel bir tatlı yediyseniz onun resmini çekip instagram’da ilgili taglar ile anında paylaşmalı ve firma hakkında olumlu yorum yapıp viral reklam yapmak zorundasınız.

Gezmeye gittiğiniz yerlerde foursquare’de check-in yapmak ve olumlu olumsuz tavsiye de bulunmak zorundasınız.(tabii sosyal medyanın efsanevi etkisinden kendinizi soyutlayıp dışarıya adım atabilirseniz…

Günlük tutabilir bunu bloğunuzda paylaşmalısınız. (Bunda bir zorlama yapmıyorum çünkü Sosyal Medya’ya kendinizi adadığınız zaman işinizin arta kalan zamanlarda muhtemelen sosyal medya yeniliklerini anlatan makaleler okuyor olacaksınız . Günlükten ziyade 15 günde 1 veyahutta maksimum ayda bir kere  bloğunuzu güncellemelisiniz.

İş ile alakalı veya kişisel bir sunum hazırlarken Prezi’den faydalanmalısınız. Prezi’yi kullanamadığınız durumlarda powerpoint’te hazırladığınız sunumu muhakkak slideshare’ye atmanız gerekmektedir. İş ile alakalı bir sunu ise LinkedIn’den paylaşabilir, kişisel bir sunu ise bunu Facebook’tan paylaşmanız gerekmektedir.

Yukarıdaki örnekler tarafımca en basite indirilmiştir. Youtube, Pinterest, Sound Cloud, MySpace, Tagged, Google+, Tumblr, FriendFeed, Delicious, Flickr, Digg … Tarzı sosyal medya mecralarından hiç bahsetmedim bile 🙂

Sosyal Medya Uzmanı olmak sanıldığı gibi bilgisayar başında vakit geçirip bir iki tweet atmak ile olmuyor. Sosyal Medyayı benimsemek, Sosyal Medyanın gerektirdiği davranışları yapmak ve Sosyal Medyanın o şaşalı dünyasında kendinize yer edinmek zorundasınız.

http://www.sosyalmedyahaber.com/sosyal-medya-uzmani-kimdir/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s