Reklam Engelleyici Yazılımlar Dijital Reklamcılığın Sonunu Getirebilir mi?

Google, internet reklam pastasının en büyük dilimini elinde bulunduruyor. Arama motoru devinin gelirlerinin %83′ünü internet reklamları oluştururken sadece üçüncü çeyrekte şirketin kasasına reklamdan 11.53 milyar dolar para girdi.

Pastadan pay kapmak için yoğun çaba sarf eden Facebook için ise reklam, gelirlerin %86′sı anlamına geliyor. Ancak Facebook’un bir Google olabilmesi için önünde uzun bir yol var, zira şirket üçüncü çeyrekte reklamdan 1.06 milyar dolar gelir elde etti. Sosyal ağ Google’ın AdSense’ine benzer bir model ile site dışında da reklam yayınlamak için çalışmalarını sürdürüyor. Bu planlar da Facebook için daha fazla reklam gösterim alanı ve gelirlerde artış anlamına geliyor.

İnternet devleri reklam gelirlerini artırmak için kıyasıya yarışırken, bu reklamlardan rahatsız olan kullanıcılar için geliştirilen yazılımların sayısı da her geçen gün artıyor. Reklam engelleyici programlar (Ad Blocker) olarak adlandırabileceğimiz bu yazılımlar internet kullanıcılarına reklamdan arınmış bir tarayıcı deneyimi vadediyorlar. Bu yazılımlar henüz az sayıda kullanıcıya ulaştıkları için Google’ın önderliğindeki reklam platformları için risk oluşturmuyorlar. Ancak trendler farklı yönde ilerleyebilir.

Fransa’da 5.2 milyon kullanıcıya hizmet veren ve ülkenin en büyük ikinci internet sağlayıcı şirketi olan Free, geçtiğimiz hafta müşterilerine internet reklamlarını engelleyen bir hizmet sunmaya başladı. Yazılımlarını güncelleyen müşteriler servisten yararlanmaya başlayabiliyorlar. Servisin ilginç tarafı ise reklamsız internetin kullanıcılara varsayılan ayar olarak sunuluyor olması. Yani Free müşterileri kendileri aksini istemedikçe ve ayarları değiştirmedikçe reklama maruz kalmayacaklar.

http://sosyalmedya.co/reklam-engelleyici-yazilimlar-dijital-reklamciligin-sonunu-getirebilir-mi/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s