2013 Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi için 6 Fikir [1]

Geçtiğimiz 2012 Aralık ayında gerçekleşen Social Media Strategy Summit bitti. Sosyal ağlar üzerinden takip ettiğim bir etklinlikti. Size bu “Sosyal Medya Pazarlama Stratejisi” hakkında notlarımı ve fikirlerimi sunacağım.

1. Görsel İçerikleriniz:

Mailing pazarlamadan da bilirsiniz görselliğin önemini. Ve dikkat ettiyseniz artık mailing pazarlama metin reklamcılıktan görsel reklamcılığa kaymakta. Tek bir görsel ile basın bültenleri yapan e-ticaret firmaları… haberlerini görsel afiş ile yayan ajanslar… duyurularını ve kutlamalarını tek bir görsel ile halleden bloglar ve siteler…

Hazırlayacağınız etkili görsel pazarlamanıza mutlaka facebook, twitter, google plus, linkedin, instagram, pinterest gibi sosyal ağlarınızı da yerleştirip etkileşiminizi arttırmaya çalışın. Ve mümkünse görsel pazarlamanızı sadece bir resim ile değil, CSS & HTML yardımıyla süsleyerek yapın.

2. Hedef Gösterin

İşletme olarak gerçekçi bir şekilde 1 yıllık hedef tablonuzu çıkartın ve bunu haber olarak yayın. (mailing, blog, sosyal ağlar) Bu özgüven rakiplerinize büyük gözdağı olacaktır. Ben buna “özgüven stratejisi” diyorum. Marka bilinirliğinde de önemli adımlardan biridir.

3. Entegre İletişim

İyi bir sosyal medya pazarlaması için tüm sosyal ağ ve mailinglerinizi tek el kontrol etmeli. Böylelikle tek iletişim kolu ile birden fazla kanal daha entegre biçimde çalışacaktır. Yani mail yönetiminizi ve sosyal ağ’da müşteri iletişimini; aynı zamanda sosyal ağ reklam koordinesini tek elin kontrol etmesi başarı oranını arttıracaktır.

4. “Akıll”ı İçerik Oluşturun

İçeriğinizle alakalı olacak ve aynı zamanda haberi/makaleyi meraklandıracak bir görsel kullanınız. Bu görsel sizin tarafınızdan yapılıp, özgün olursa daha verimli olacaktır. Bir muhabir edasında yazın ve sosyal ağlarda paylaştığınızda tıklanabilecek bir açıklama ile yazın. Ama mutlaka açıklamanız içerikle alakalı olsun yoksa marka değeriniz takipçileriniz açısından zedelenir.

5. Geek Olmaktan Korkmayın!

Saçma planlar bile olsa devamlı bir strateji geliştirin. Bunlar sizin özgün pazarlama fikirleriniz olacak. Bunları geliştirerek bir de bakmışsınız ki gerçek pazarlama fikrinizin temellerini atmışsınız. Bu işe hiç denenmemiş şeyleri düşünmekle başlayabilirsiniz. İmkanın sınırlarını zorlayarak ufkunuzu açarsınız.

Uygulama fikirleri geliştirin, pazarlama platformları düşünün, kitlenizi yakalayabileceğiniz kanalları/medya organlarını yakalayın.

Tam anlamıyla düş dünyanızı yaratıcılığınız ile yoğurun.

6. Sosyal Kolunuzu Uzatın

Birçok markanın yaptığı bir stratejik hata; sadece Facebook ve Twitter’da bulunmak. Kalabalık olduklarından dolayı müşterileri sadece Facebook ve Twitter üzerinden yakalayabileceğinizi düşünüyorsunuz fakat bunun yanı sıra tüm sosyal mecralarda bulunmanız gerçekten marka bilinirliği açısından oldukça önemlidir. Özellikle 2013 yılında sosyal ağ etkileşim oranının artacağını düşünürsek bu gerçekten önemli.

http://www.semiyun.com/2013/01/sosyal-medya-pazarlama-stratejisi/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s