Pozitron Kurucusu ve Ceo’su Fatih İşbecer’den Mobil Dünya Hakkında

 

• Mobil ticaret treni kalktı, harekete geçti. Yeterince hızlı davranabilirsek, son vagonlarda kendimize
  yer bulabiliriz.
• iPhone için tasarlanıp, kodlanıp, yayına alınan kaliteli bir mobil uygulamanın fiyatı en az 30 bin
  dolar. Güncellenme maliyetiyse 10 bin dolar.
• Nasıl ki, bir esnaf dükkânını her gün açıyor, rafları temizliyor, yerleştiriyorsa, akıllı telefonlar ya da
  tabletler için hazırlanan uygulamaların da mutlaka güncellenmesi gerekir.
• Bugün için hedefimiz, online satışların %15’inin mobil cihazlardan yapılmasıdır.
• Türkiye 3G penetrasyonunda %44 ile Avrupa’nın hemen hemen %50 üzerinde.
• Önümüzdeki 2-3 yıl içinde Türkiye’de telefonu olan her 10 kişiden sekizi mobil interneti mutlaka
  kullanıyor olacak. Bu, inanılmaz bir potansiyel!
• Türkiye’de mobil internet kullanımı son sekiz yılda 690 kat artış gösterdi. Son bir yıldaysa mobil
  internet kullanıcısı %360 arttı.
• Günde 150 kez telefonumuza bakıyoruz. Bu da yaklaşık olarak her 6,5 dakikada bir demek.
• Mobil iletişim tembelleştirdiği için, insanlar artık ön hazırlık yapmayı bıraktılar. Her zaman her
  yerde son dakika bilgi almak için cep telefonlarına bakıyorlar. Orada yoksanız, potansiyel
  müşteriniz rakibinize kaçabilir.
• Mobil cüzdan hâlâ sisler içinde. GSM operatörleri, telefon üreticileri gibi büyük güçler ve yerel
  küçük firmalar arasında büyük bir savaş var. Bu savaşın galibi alışveriş deneyimini de değiştirecek.
• Şu an geldiğimiz noktada sanal para dünyanın en büyük ödeme birimidir. Bunun perakendede
  kesinlikle işlevsel hale getirilmesi gerekmektedir.
• ABD’deki Black Friday‘de Macy mağazasına girenlere ve 300 metre yakınına gelenlere beş
  dakikada bir push notification yollandı ve mobil cihazlardan 120 bin alışveriş gerçekleşti.
• İçinde telefonun bulunduğu her türlü işlem, mobil ticarettir. Türkiye’de internette olduğu gibi
  mobilde de öncülük bankalarda.
• Her platformda en iyi performansı, o platform için özel geliştirilmiş uygulamalar sağlıyor.
• ABD’deki Black Friday’de gözlenen en önemli şey, cirolar aynı kalırken online satış oranlarının

  artmasıydı.
 
 
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s