Otomotiv Sektörünün Sosyal Medya Analizi

Tüketiciler ve hedef kitle için bir anlam taşımak ve onlar tarafından ‘seçilen’ marka olmak her kurumun amacı. Bu “anlam taşıma” kavramının içinde sahip olunan imajın korunması ve müşteri bağlılığı/sadakati de var.

Sıfır km otomobillerin yanı sıra ikinci el pazarını da düşünürsek otomotiv sektörü geniş ve verimli…  Bu verimlilikten nasibini alan sosyal medya da otomotiv savaşlarına sahne olmuyor değil. Aslında savaştan çok şölen diyebiliriz. Zira otomotiv sektörü markalarının dijital platform ve sosyal medya kullanımı diğer sektörlere ders olacak nitelikte.

28 Ekim 2011’de sosyalmedya.co’da yayınlanan “Otomotiv Sektörünün En Çok Konuşulan Markaları Araştırması”nda Türkiye’de faaliyet gösteren ve sosyal medyada en aktif olan 15 otomotiv firması incelenmişti. Araştırma Smartis Interactive Sosyal Medya Ekibi ve Semanticum Eşzamanlı Takip Platformu tarafından yapılmıştı. Bu sefer de aynı markaların 2013 sosyal medya rakamlarını karşılaştırmak istedik.

Otomotiv Markaları Pinterest’i Instagram’a Tercih Ediyor

Görünen o ki Facebook ve Twitter hemen hemen tüm otomobil markaları tarafından kullanılırken, arkadan tam gaz gelen bir YouTube var. Ama bu tablodaki en ilginç sonuç ise otomotiv markalarının Google+’a ve Pinterest’e de bayağı ısınmış olması. Hatta Instagram yerine Pinterest’i tercih ediyorlar demek yanlış olmaz çünkü Audi ve Ford Türkiye hariç diğer 13 marka Instagram’da yer almıyor.

http://sosyalmedya.co/otomotiv-sektorunun-sosyal-medya-analizi-dosya/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s