E-ticaret Ürün Sayfalarında Bilinmesi Gerekenler ve Başarılı Ürün Sayfaları

Efektif bir ürün sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler

Sadelik: Kullanıcının dikkatini dağıtmayacak seviyede görsel ve yazı kullanılmalıdır. Sitenin konseptiyle uygunluğu halinde minimalist bir yaklaşım edinilebilir.

Call to Action: ‘Call to Action’ kullanıcının satın almaya yönelik tutumunun artırılma çabası anlamına gelir. Bu bağlamda ‘sepete ekle‘ ve ‘satın al’, eğer sosyal ticaret sitesiyse ‘arkadaşlarına öner’ butonları daha büyük ve kontrast renklerden oluşabilir.

Kullanıcı yorumları: Birçok araştırma ürün sayfasında yer alan kullanıcı yorumlarının satışları yüzde 15-20 arasında artırdığını kanıtlar.

Up-selling ve cross selling: Up-selling satın alma kararı veren tüketiciye ürünün daha iyi bir üst modelini, cross-selling ise, yan ve ilgili ürünlerin önerilmesi anlamına gelir. Satış ve dönüşüm oranını artırma anlamında ürün sayfasında farklı ürünlerin önerileri verilebilir.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar: Özellikle tasarım, aksesuar ve mobilya kategorilerinde yer alan e-ticaret sitelerinin fotoğraf kullanımına ekstra özen harcaması gerekir. Yüksek çözünürlüklü, rengi doğru yansıtan kaliteli fotoğraflar kullanıcının siteye ve ürüne olan güvenini artıracaktır.

Ürün videoları: Başta elektronik cihazlar olmak üzere, ürünlerin nasıl kullanılacağını ve kullanım örneklerini yansıtan videoların dönüşüm oranını yüzde 160 oranında yükselttiği bilinmektedir.

Zaman sayacı: Tüm e-ticaret sitelerinin indirim promosyonlarında kullanabileceği gibi genel olarak özel alışveriş kulüplerinin kimliğine uymaktadır. Ürünün indirim süresinin bitişini gösteren bir geri sayım aracı kullanıcıdan ‘elden kaçmadan’ satın alma duygusu uyandıracaktır.

Güçlü metin: Ürün sayfasında yer alan metinlerin yazılış amacı, potansiyel müşterinin alışveriş deneyimine yardımcı olmak ve bu süreci kolaylaştırmak olmalıdır. Tasarım açısından metinlerin konumlandırma noktaları ve kullanılan font önemlidir.

Stok bilgisi: Eğer stoklu çalışılıyorsa, ürünün stoktaki adediyle doğru orantılı kullanıcı zihninde pozitif etki yaratılabilir. Örneğin, ürün sayfasında stok adedinin çok olduğunu gören kullanıcı, ziyaret ettiği sitenin operasyonel ve finansal açılardan güçlü olduğunu düşünecektir. Ters bakış açısıyla beğendiği ürünün yalnızca birkaç adet kaldığını gören kullanıcı satın almak için daha aceleci davranacaktır.

Yukarıda saydığımız 9 madde, ürün sayfasının daha efektif kullanılması adına yeterli açıklamaları vermektedir. Ancak e-ticaretin doğası gereği her birini mükemmellik seviyesinde gerçekleştirmek imkansıza yakındır. Bu yüzden genel stratejiler doğrultusunda belirli başlıklara yönelerek hareket etmekte fayda vardır.

12 başarılı ürün sayfası

http://eticaretmag.com/eticaret-urun-sayfalari-ornekleri/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s