En başarılı e-ticaret işletmelerinin 10 ortak özelliği

E-ticaret potansiyel olarak son derece karlı bir iş. Fakat piyasadaki tüm e-ticaret sitelerinin aynı karlılık seviyesinde olduğunu söylemek ne yazık ki mümkün değil. Hem Türkiye’de, hem de dünya çapındaki sayısız e-ticaret sitesi var ve açıkça görünen şu ki bazıları diğerlerinden daha başarılılar.

Müşteri önce gelir: E-ticaret sitenizde sunduğunuz tüm ürün ve hizmetlerin müşteriler için bir fayda sağlıyor olması zaten şart. Fakat bunun ötesinde e-ticaret işinizin ve işi yaptığınız sitenin her detayını müşterinin hayatını kolaylaştırmayı ve onlara ek faydalar sunmayı göz önünde bulundurarak tasarlayın. Müşteri için sadece satın aldığı ürün değil, tüm satın alma süreci tatmin edici olursa daha sık ve daha fazla ürün satın alacaklardır.

 

Kar marjı yüksek ürünler: Eğer sitenizde kar marjı düşük ürünler satmayı düşünüyorsanız bu sizin gelirinizi artırmak için daha sık satış yapmanız gerektiği anlamına gelir. Bu da daha fazla ziyaretçiyi sitenize çekmek ve daha fazla ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmenizle mümkün olabilir. Bunu sağlayabilmek ise çoğu zaman yüksek reklam maliyetleri gerektirir. Özellikle eğer yüksek bir sermayeniz yoksa kar marjı daha yüksek ürünler seçerek e-ticaret işinizin daha başarılı olmasını sağlayabilirsiniz.

 

Uzun vadeli hedefler ve sabır: E-ticaret işinizle ilgili mutlaka hedefleriniz vardır ama bu hedeflere ilk günden erişmeniz çoğu zaman mümkün olmayabilir. Örneğin arama motoru optimizasyonu veya içerik pazarlaması gibi konular uzun vadede işiniz için çok faydalı olacaktır ama bunların sonuç vermesi için sabırlı olmanız faydalı olacaktır.

 

Sadece para gelecek yere para harcayın: Özellikle yeni e-ticaret işletmelerinin en önemli sorunu kontrolsüz harcamalardır. Her bir harcamadan önce bunun size nasıl geri dönüşü olacağını hesaplayın. Burada demek istediğimiz her şeyin ucuzunu seçmek değil elbette. Önemli olan ödediğiniz fiyatın karşılığında alacağınız sonuçtur. Dolayısıyla fiyat düşük olmasa bile sonucun yüksek olması tercih edilebilir. Diğer yandan örneğin reklam kampanyalarınızda size daha çok geri dönüş sağlayanları ayırt ederek, daha düşük performans gösterenlerden çabuk vazgeçebilmek faydalı olacaktır.

 

Daha iyi ürün sayfaları: Tüketicilerin satın alma kararına en yaklaştıkları sayfalar ürün sayfalarıdır ve bu yüzden e-ticarette ürün sayfalarının önemi tartışılmaz. Siz kendi e-ticaret sitenizdeki ürün sayfalarından memnun olabilirsiniz ama muhtemelen daha iyi hale getirmek için yapılabilecek bir şeyler vardır. Örneğin ziyaretçiler için daha cazip ürün fotoğrafları, ürünlerle ilgili merak edilen her şeyi yanıtlayan ürün açıklamaları ve müşteri yorumlarına önem vermeniz faydalı olacaktır.

 

Sürekli gelişim: Ürünlerinizi seçtiniz ve e-ticaret sitenizi açtınız. Size işin büyük kısmı tamamlanmış gibi gelebilir ama aslında işin en heyecanlı kısmı şimdi başlıyor. Her fırsat bulduğunuzda sitenizi daha nasıl geliştirebileceğinizi, daha iyi ve karlı ürünleri nasıl temin edebileceğiniz, müşteri memnuniyetini nasıl daha üst seviyeye çıkartacağınıza kafa yormanız, e-ticarette başarınızı artıracak ve sonucunda başkalarına da örnek olacak bir iş sahibi olmanızı sağlayacaktır.

http://www.eticaret.com/en-basarili-e-ticaret-isletmelerinin-10-ortak-ozelligi.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s