Sosyal Medya Yönetimi!

Yaklaşık 3,5 yıldır, marka ve sosyal medya danışmanlığı veren bir şirketin kurucusu olarak bu reklam, bilinirlik ve güvenilirlik mecralarında çalışıyorum. Geçenlerde yaşadığımız Gezi Parkı olayları neticesinde, herkes sosyal medyanın gücünü bir kez daha “anlayamadı”…

Sosyal medyadan çoğumuzun anladığı her ne kadar “ego”muzu bir üst sınıfta göstermek olsa da aslında kişisel markamızı yanlış bir ifade tarzı ile yerle bir edebiliyoruz.

Sosyal medya kullanıcıları öncelikle bu mecraları hangi amaçla kullanacaklarına karar vermelidirler: daha fazla kişiye kendimizi tanıtmak, daha fazla kişiyi tanımak, daha fazla kişiye (sayı gözetmeden doğru kitleden) kendimizi tanıtmak, daha fazla kişi tanımak (sayı gözetmeden doğru kitleden), sahip olduğumuz bir ürünü ya da hizmeti pazarlamak, siyasi bir görüşü yaymak, çapkınlık yapmak, eğlenmek, yazar olmak, vb. nedenler sayılabilir.

Marka sahibi sosyal medyayı kullanım amacını belirledikten sonra Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin, Youtube, SoundCloud, Kişisel Blog, Kişisel Web Sitesi vb.’larından hangi mecraların kendi marka yönetimi doğrultusunda kullanıma daha uygun olduğunu belirlemeli, bu ağları Google desteği ile optimize ederek birbirine bağlamalı ve bu mecralarda doğru bir hedefleme seçerek aşağıdan yukarı doğru genişleyen bir ağ kurmalıdır.

Reklam; minimum maliyet ile maksimum hedef kitleye ulaşmaktır. Kadın ayakkabısı üretip satan bir kişiyseniz, sosyal medya aracılığı ile haber okumak için bu mecraları kullanan 35–50 yaş arası 200 bin erkeğe ulaşmak ve 1 adet bile ayakkabı satamamak değil 500 ayakkabı çılgını kadına ulaşıp bu kişilere ayakkabılarınızı satabilmek amacınızdır.

http://www.hthayat.com/yazarlar/kalust-salcioglu/1015064-sosyal-medya-yonetimi

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s