E-ticaret fiziksel mağazadaki satışlar da artıyor

İşletmeciler için e-ticaretin pek çok faydası var fakat genellikle bu faydaların sadece online mağazalar için geçerli olduğu düşünülür. Fakat aslında durum bundan biraz daha farklı. Yapılan araştırmalar elektronik ticaretin, fiziksel mağazalardaki satışlar üzerinde de olumlu etkileri olduğunu ortaya koyuyor.

 

Şu anda müşterilerin bir ürün satın almak için en temel hali ile iki seçeneği bulunuyor. Birincisi e-ticaret yolu ile internetten satın almak ve ürünün kargo ile kendilerine ulaşmasını beklemek. İkincisi ise evlerinden çıkıp, istedikleri ürünü fiziksel bir mağazada aramak ve eğer stoklarda varsa satın alarak eve dönmek.

 

Çeşit, rahatlık ve çoğu zaman fiyat avantajı nedeniyle ilk seçenek çoğu müşteri için genellikle daha cazip geliyor. Fakat son zamanlardan bunların dışında üçüncü bir seçenek daha ortaya çıkmaya başladı: İnternetten sipariş verip, mağazadan teslim almak…

 

İngilizcede “Buy Online, Pick Up in Store” veya BOPS kısaltması ile ifade edilen bu yeni model her iki farklı satın alma işleminin de sağladığı avantajları bir arada isteyen müşteriler tarafından sıklıkla daha fazla tercih edilir hale geldi.

 

Fiziksel mağazanız varsa e-ticaretin faydaları ile satışlarınızı artırabilirsiniz

Bu model ile müşteriler mağazanın e-ticaret sitesini ziyaret ediyor, ürün çeşitlerini ve stok durumlarına göre siparişlerini veriyorlar. Fakat teslimat sırasında veya notlar kısmında ürünü gelip mağazadan kendilerinin teslim alacağını belirtiyorlar. Ardından da mağazaya giderek ödemesi yapılmış, kendilerini bekleyen ürünlerini alıp evlerine dönüyorlar.

 

E-ticaretin faydalarından biri olarak öne çıkan bu özellik, internetin sunduğu avantajların üzerine ürün teslimatı kısmını hızlandırmak isteyen müşteriler tarafından, özellikle yurtdışında her geçen gün daha çok tercih edilir hale gelmeye başladı.

 

Türkiye’de bu model ile iş yapan mağaza sayısı henüz çok fazla değil ve bu yüzden de bu rakiplerle fark yaratabilmeniz için kullanabileceğiniz güzel bir fırsat. Bu nedenle öncelikli işiniz fiziksel mağazanız ise, e-ticaret öncelik verdiğiniz bir konu olmasa bile, geleneksel kanallardan satışınızı artırmak için e-ticaretten faydalanabilirsiniz.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s