Sosyal Ticaret Ve Facebook

E-Ticaret’in Sosyal Mecralar aracılığıyla yeni bir ivme kazandığı ve bu olguya Sosyal Ticaret (Social Commerce) dendiğini biliyoruz.

Sosyal Ticaret olgusunun , yeniliğinden çok, çalışıp çalışmayacağı üzerine fikir yürütülen bir E-Ticaret modeli olduğunu gözlemliyoruz. Bu anlamda girişimcilerin de konuya bakış açısının hala biraz çekimser durumda kaldığını, beklentilerinin net öngörülemeyen düzeyde olduğunu söyleyebiliriz.

Girişim sayısının da hala belli seviyede (en azından Türkiye için) kaldığı, aslında gelişime açık ve doğru kurgulandığında beklentiyi de karşılayabilitesi olabilecek bir model olan Sosyal Ticaret’e dair daha önce de –  E-Ticaret’in Sosyal Hali adlı – bir yazı yazmıştım ilgilenenler, Sosyal Ticaret’i kavram olarak açıklamaya çalıştığım bu yazıyı da okuyabilirler.

Konuya dair The Ambassador Blog  tarafından hazırlanan aşağıdaki infografik, bize Sosyal Ticaret’in Facebook kanadı olan F-Ticaret anlamında çeşitli veriler sağlıyor.

 

İnfografikte bahsedilen verilerden bazıları şöyle ;

 

– İnsanlar Neden Facebook’taki Markaları Takip Ediyor? sorusuna yanıt olarak insanlar, %70 gibi bir oran “Special Offers” yani markaların özel teklifleri için takip ettiklerini belirtiyor.

– İnsanlar Facebook’ta Kaç Farklı Markayı Takip Ediyor? sorusunun yanıtına ise insanlar, %52, 2 ile 5 marka arasında, %35 ise 5 ile 10 marka arasında bir takip sayısı olduğunu belirtiyorlar.

– Bir markanın Facebook sayfasındaki negatif feed-back (geri dönüş) verenlerin sayısı 1 ile 5 arası ve daha az sayıda.

– F-Ticaret henüz emekleme aşamasında olsa da insanlar bir markanın Facebook sayfası aracılığıyla, ortalama 1 ile 4 arasında bir sayı ile satın alma gerçekleştirebiliyorlar.

– Facebook’un “social layer” ını uygulayan 1 milyonun üzerinde websitesi var.

– Satın alımların yüzde %90’ının Sosyal Medya etkisiyle olduğu belirtiliyor.

(Burada bir not olarak , Sosyal Ticaret fitilini ateşleyen temel olgunun bu olduğunu söylemem gerekiyor.)

– İnsanların neredeyse %60’ı arkadaşlarının da Facebook’taki markayı beğenmesini sağlayabiliyor.

(Bir önemli nokta da bu. Yani insanlar satın alma davranışında bulunurken arkadaş tavsiyelerine oldukça önem veriyorlar.)

Ve yine tavsiyem, infografiğin sonunda yer alan güzel ipuçlarını incelemeniz. Konuya dair sizin için aydınlatıcı olacak bu ipuçlarında Sosyal Ticaret hakkında stratejik hamlelerin daha kuvvetlenmesini sağlayabilir.

http://www.sosyalmedyaport.com/sosyal-ticaret-ve-facebook.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s