Online alışveriş sitelerinin 7 temel trafik kaynağı

Online alışveriş siteleri için en önemli konulardan biri de daha fazla trafik sağlayabilmektir. Online reklam ve dijital pazarlama çalışmalarının neredeyse tamamı bu amaç için gerçekleştirilir. Çünkü günümüz koşullarında bir e-ticaret sitesi sahibinin ziyaretçilere ulaşabiliyor ve onları siteye yönlendirebiliyor olması kaçınılmaz bir zorunluluktur.

Pek çok online alışveriş sitesi için arama motorlarından gelen trafiğin ağırlığı daha yüksektir. Fakat günümüzün rekabetçi koşullarında tek bir trafik kaynağına bağımlı olmak, düşebileceğiniz en büyük tuzaklardan biri. Mümkün olduğu kadar trafik kaynaklarınızı çeşitlendirebiliyor olmalısınız.

Bunun için tüm temel trafik kaynaklarınızı tanıyor olmalısınız. İşte bir online alışveriş sitesinin 7 temel trafik kaynağı ve bu kaynakları verimli kullanmak için IdeaSoft’tan ipuçları…

Organik trafik

Arama motorlarından gelecek olan organik trafik listenin en üstünde yer alıyor. Çoğu site için bir numaralı bu trafik kaynağından daha fazlasını alabilmek için arama motoru optimizasyonu çalışmaları büyük önem taşıyor. Bu konudatemel SEO teknikleri konulu yazıyı da okumanızı öneririz.

Doğrudan trafik

Pek çok online alışveriş sitesinin hedefi doğrudan trafiğin, yani kullanıcıların site adresini tarayıcısına yazarak sağladıkları trafiğin, artmasıdır. Çünkü bu gelişmiş ve oturmuş bir marka algısı oluştuğunu gösterir ve ziyaretçiler siteye farklı kaynaklara ihtiyaç duymadan doğrudan ulaşırlar. Marka bilinirliğini artırmaya yönelik PR çalışmaları ile doğrudan trafiği artırabilirsiniz.

Reklam trafiği

CPCCPA veya banner reklam gibi farklı türlerdeki tüm reklamlar siteniz için önemli diğer bir trafik kaynağıdır. Fakat çoğu zaman diğer trafik kaynaklarına göre daha maliyetlidir. O yüzden bu reklam çalışmalarında performansı artırma ve maliyetleri düşürme yönünde çalışmalar yapmanız önemlidir.

Sosyal medya

Sosyal medya artık online alışveriş siteleri için vazgeçilmez bir trafik kaynağı haline geldi. Doğru sosyal medya pazarlaması yöntemleri ile sitenizin en önemli trafik kaynaklarından biri haline gelebilir. Sosyal medyaya özel kampanyalar ve indirimler kullanarak bu kanalı daha verimli hale getirebilirsiniz.

E-posta trafiği

Çoğunlukla diğerlerine göre sağladığı trafik oranı daha düşük olsa da, dönüşüm oranı en yüksek olan trafik kaynaklarından biridir. Bu yüzden kesinlikle ihmal etmemelisiniz ve e-posta pazarlamasına büyük önem vermelisiniz. E-ticarette e-posta pazarlaması ile ilgili IdeaSoft makalesini de okumanızı öneririz.

 

Karşılaştırma siteleri

Pek çok müşteri satın almadan önce fiyat ve ürün karşılaştırma sitelerine uğruyorlar. Bu nedenle bu avantajı iyi kullanan online alışveriş siteleri bu kanaldan da ciddi bir trafik elde edebiliyorlar. IdeaSoft’un Entegre ve üzerindeki paketlerinin bu konuda size büyük kolaylıklar sunduğunu da hatırlatalım.

 

Blog’lar, diğer içerik siteleri

Sitenizdeki ürünlerden bahseden blog’lar ve diğer içerik siteleri sizin için diğer önemli bir trafik kaynağı olabilir. Bunun için etkili bir PR çalışması yapmanız ve doğru içerik siteleri ile sağlıklı bir iletişim kanalı oluşturmanızda fayda var. Bu PR çalışması yukarıda da bahsettiğimiz gibi aynı zamanda sizin marka bilinirliğinizi de artıracak ve doğrudan trafik konusunda da fayda sağlayacaktır.

Trafik kaynaklarınızı biliyor olmanız online alışveriş sitenizden daha çok gelir elde etmenizi sağlayacaktır.

http://www.eticaret.com/online-alisveris-sitelerinin-7-temel-trafik-kaynagi.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s