Başarısız online alışveriş sitelerinin 4 ortak özelliği

IdeaSoft E-ticaret Bilgi Bankası’nda sizlere mümkün olduğu kadar bilgilendirici makaleleri ve e-ticaretteki doğru örnekleri aktarmaya çalışıyoruz. Fakat çoğu zaman en iyi dersler başarılı örneklerden değil, başarısız olanlardan çıkartılabiliyor.

Bu yüzden bu yazıda sizlere başarısız online alışveriş sitelerinin belli başlı bazı özelliklerinden bahsedeceğiz. Aynı yanlışlara düşmeden sizin de daha başarılı bir e-ticaret sitesi işletmeniz için pek çok ders çıkartabileceğiniz düşündüğümüz bu maddeler arasında trafik kaynaklarından, ürün seçimine kadar farklı noktalar yer alıyor.

İşte IdeaSoft’un gözlemleri sonucunda derlediğimiz başarısız e-ticaret sitelerinin ortak özellikleri…

1- İşletme körlüğü

“İşletme körlüğü” tanımını daha önce duymuş muydunuz? En temel hali ile kendini gündelik operasyonların iş yüküne fazlasıyla kaptırarak, büyük resmi gözden kaçırmayı ifade eden ve işletmecilikte sık kullanılan bir tanımdır.

Söz konusu e-ticaret olduğunda başarıyı belirleyen sizin ne düşündüğünüz değil, müşterinin ne istediğidir. Bu yüzden işletme körlüğüne düşmeden, müşterilerin istek ve beklentileri hakkında varsayımlarda bulunmak yerine onları gerçekten gözlemlemeye, dinlemeye ve anlamaya çalışmalısınız. Pek çok e-ticaret sitesi işler iyi gidiyor olmasına rağmen işletme körlüğü nedeniyle iş hayatlarına veda etmek zorunda kaldılar.

2- Dengesiz beslenme

Eğer bir online alışveriş siteniz varsa onu düzenli olarak trafik sağlayarak beslemeniz gerekir. Trafik alamayan veya diğer bir deyişle beslenemeyen bir e-ticaret sitesinin varlığını sürdürmesi mümkün değildir. Fakat sitenize trafik sağlarken, trafik kaynaklarınızın da çeşitliliğini sağlayabilmeniz büyük önem taşır.

Eğer sitenizin trafiği tek veya çok az sayıda kaynaktan geliyorsa tehlike büyük demektir. Çünkü sizin için en önemli trafik kaynağınızla ilgili herhangi bir sorun olduğu durumda bir anda trafiğiniz ve dolayısıyla gelirleriniz düşecektir. O yüzden örneğin sizin için en önemli kaynak arama motorları ise, bunun yanına sosyal medyayı, e-posta pazarlamayı, reklam ve affiliate sistemlerini de katarak tüm yumurtaları aynı sepete koyma riskinden uzak durabilirsiniz.

3- Rehavete kapılmak

Harika bir ürün grubu yakaladınız ve satışlar mükemmel gidiyor. Böyle bir durumda insan doğal olarak var olan durumu korumaya ve farklılıklara karşı direnç göstermeye yönelir. Fakat müşterilerin beklentileri sürekli olarak değişir. Rakipleriniz sürekli farklı ürünlerle karşınıza çıkar. Tedarikçiler sizin favori ürününüzden daha karlı bir alternatif bularak üretimi veya ithalatı azaltır. Eğer siz satışları çok iyi giden ürün veya ürün grubunuz yüzünden rehavete kapılarak, tüm bu değişimleri izlemekle yetinirseniz önlem almakta çok geç kalabilirsiniz.

4- Rekabeti hafife alma

Kendi alanınızda bir numaralı e-ticaret sitesi unvanına kavuşmanız, bu unvanı başka bir şey yapmadan ömür boyu taşıyabileceğiz anlamına gelmez. İşler iyi giderken sadece kendi işinize odaklanmak size çok daha iyi bir fikir gibi gelebilir ama her zaman rakiplerinizi gözleyerek, neler yaptıklarını takip ediyor olmanız gereklidir. Çünkü rakipleriniz e-ticaret gibi hızlı değişim gösterebilen bir alanda sizin bugün pazar lideri olmanız yüzünden pes etmeyecek ve sürekli kendilerini geliştirmeye devam edeceklerdir. Eğer onları yakından takip etmezseniz, bir gün gelip sizi geçtiklerinde bunun nedeni tanımlamakta zorlanır ve karşı hamlenizi yapmakta geç kalabilirsiniz.

Bunlar başarısız online alışveriş sitelerinin öne çıkan ortak özelliklerinden sadece bazıları. İlerleyen dönemlerde bu konuyu daha çeşitlendirerek sizler için başarılı ve başarısız e-ticaret arasındaki farkları daha detaylı gösterecek örneklere de yer vereceğiz. Ama siz e-ticarette başarılı olmak için beklemek zorunda değilsiniz. Hemen bugün IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri için ücretsiz demo üyeliğine başvurun ve kazanmaya başlayın…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s