Bireysel Google Adwords Sertifikaları Nasıl Alınır?

Google AdWords Bireysel Kalifikasyon, yani bir nevi AdWords bilginizin Google tarafından belgelenmesi. “Google AdWords Sertifikaları nasıl alınır?” sorusunun cevabı aşağıda detaylı bir şekilde yazmaktadır.

Google AdWords’te 3 sınav, 2 tane de sertifika vardır. İlk olarak Reklamcılığın Temelleri Sınavına girilir, bu sınavda %85 başarı elde edildiği taktirde diğer 2 sınav açılır, Reklamcılığın Temelleri sınavının herhangi bir sertifikası yoktur. Bilinenin aksine her sınav için 50 $ ücret ödemek gerekmiyor. 50$’lık ücret bir kereye mahsus veriliyor ve temel sınavı geçtiğiniz taktirde diğer sınavlara giriş için herhangi bir ücret ödemiyorsunuz. Yalnız sınavdan kaldığınız taktirde tekrar sınava girmek için bir daha para ödemeniz ve bir hafta beklemeniz gerekiyor. Temel sınavın geçerlilik süresi 2 yıl, diğer sınavların ise 1 yıldır.

Sınav soruları 2013 tarihi itibariyle yenilenmiş olmasına rağmen birçok soru çift doğru cevap içermekle birlikte, geçtiğimiz yıllara ait sorular/cevaplar yer almaktadır.

Örnek vermek gerekirse;
Soru: Mobil teklif hangi düzeyde verilir?
Şıklar; a)Hesap b)Kampanya c)Reklam Grubu c)Anahtar Kelime

Bildiğiniz gibi geliştirilmiş kampanyalara geçişten sonra gerek kampanya gerekse reklam gurubu düzeyinde mobil teklif ayarları yapılabilmekte. Bunun gibi minimum 10 soru karşınıza çıkıyor. Yani sorular her ne kadar 2013 tarihinde güncellenmiş olsa bile cevaplar geçmiş döneme ait olabiliyor.

Bir diğer değişiklik ise “Raporlama ve Analiz İleri Düzey Sınavı” (Reporting & Analysis Advanced Exam) kaldırılmıştır.

Sınavlar hakkında detaylı bilgi aşağıdaki gibidir.

Google Adwords Reklamcılığının Temelleri Sınavı – Google Advertising Fundamentals Exam

  • Bu sınav, AdWords ve çevrimiçi reklamcılığın temel yönlerini kapsar.
  • Ana başlıklar: AdWords’e Giriş, AdWords Hesabı ve Kampanyalarla İlgili Temel Bilgiler, AdWords Reklam Biçimleri, AdWords’te Hedefleme ve Yerleşimler, AdWords’te Teklif Verme ve Bütçe Oluşturma, Politikalar ve Reklam Kalitesi Konuları.
  • Sınav Hakkında: 113 Soru soruluyor, 120 dakika zaman var, sertifikayı almak için %85 başarı (96 doğru) gerekiyor.

Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/?hl=tr&page=examstudy.cs#topic=2799680

Arama Ağı Reklamcılığı İleri Düzey Sınavı – Search Advertising Advanced Exam

  • Bu sınav, AdWords kampanyalarının yönetimi, orta ila ileri düzey uygulamaları kapsar.
  • Ana Başlıklar: AdWords Reklam Biçimleri, AdWords’te Hedefleme ve Yerleşimler, AdWords’te Teklif Verme ve Bütçe Oluşturma, Politikalar ve Reklam Kalitesi Konuları, AdWords Araçları, Performans İzleme ve Dönüşüm İzleme, Performansı Optimize Etme, Birden Çok Hesabı Yönetme
  • Sınav Hakkında: 100 Soru soruluyor, 120 dakika zaman var, sertifikayı almak için %80 (80 doğru) başarı gerekiyor.

Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/?hl=tr&page=examstudy.cs#topic=2792638

Görüntülü Reklamcılık İleri Düzey Sınavı – Display Advertising Advanced Exam

  • Bu sınav, Google Adwords İçerik Ağı kampanyalarının yönetimi, orta ila ileri düzey uygulamaları kapsar. YouTube Reklamlarıyla ilgili de oldukça soru gelmektedir.
  • Ana Başlıklar: Google Görüntülü Reklam Ağı’nda Görüntülü Reklamcılık, YouTube’da Görüntülü Reklamcılık
  • Sınav Hakkında: 103 Soru soruluyor, sertifikayı almak için %70 başarı (73 doğru) gerekiyor.

Bu sınava aşağıdaki linkten hazırlanabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/certification/?hl=tr&page=examstudy.cs#topic=20317

Sınavlara girebilmek için google.starttest.com adresine üye olmanız gerekmektedir.

Bireysel Sertifikaya örnek olarak kendi Google Adwords Görüntülü Reklam Ağı Sertifikama linkten ulaşabilirsiniz: Google Display Advertising

 

 
Son olarak, Google Adwords Bireysel Kalifikasyon Sertifikasıyla, “Google Sertifikalı İş Ortağı” olmak farklı şeylerdir.

Google Sertifikalı Ortağı olmanın gereksinimleri nelerdir?
Google Adwords Sertifikalı İş Ortağı olmak için bahsi geçen şirketin 90 gün içinde en az 10.000 Dolar tutarında reklam bütçesini yönetmiş olması gerekmektedir. Bununla birlikte bireysel kalifiye duruma sahip yani Google Adwords Sertifikasına sahip en az bir çalışan olmalıdır.

NOT: Bu yazı 26 Eylül 2012′de yazılmıştır. Google AdWords Sertifikasyonlarında değişiklik yapıldığından dolayı 22 Ağustos 2013 tarihinde değiştirilmiştir. Yazının orjinal haline buradan ulaşabilirsiniz.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s