Adobe’den Facebook Reklamlarında Tıklanmayı Arttıracak İpuçları

Facebook’ta kampanya yürütmek istediğinizde kaçınılmaz olarak reklam, başvurduğunuz yöntemlerin başında geliyor. Facebook’un sunduğu reklam olanaklarından hangisini tercih ederseniz edin tıklanma öncelikli hedeflerden biri. İşte bu noktada kampanyanızın tıklanma oranı (CTR) hedef kitleden aldığınız geri dönüşü gösterdiği gibi aynı zamanda kampanyanızın başarısını da göstermiş oluyor. Facebook reklamlarının tıklanması temel hedef olmasa da bu hedefe götürecek ilk hedef olması açısında gerekli ve önemli.

Facebook’ta reklam verirken strateji öncelikle hedef kitle üzerine yapılır. Reklamın gösterileceği hedef kitle üzerine çalışılır ve sonrasında reklamın gösterim ve tıklama oranları analiz edilir. Bu analizler ise ilk etapta zaman bazlı olarak, hangi gün ve saat daha fazla tıklanma alındığı saptanır. Ancak benim de en çok merak ettiğim bir konu üzerine düşünmek faydalı olacaktır. Kampanyada kullanılan görsele gereken önemi veriyor muyuz?

Facebook reklamlarındaki görselin tıklanma oranına etkisi nedir?

Facebook reklamlarında kullanılan görselin tıklanmaya olan etkisini araştıranAdobe, bu konuda ilginç sonuçlar yakalamış. Adobe’nin Adobe Media Optimizer aracını kullanan, çeşitli sektörlerdeki (Finans, Yayıncılık, Seyahat, Eğitim, Gayrimenkul, Teknoloji ve Spor) markaların 2 ayı kapsayan (Eylül-Ekim 2012) toplam 1700 reklamı analiz edildiğinde, Facebook reklamlarında kullanılacak görsel için daha fazla tıklanma elde edilmesine yarayacak tasarımsal ortak noktalar saptanıyor. Böyle bir konuda denk geldiğim ilk araştırma olması dolayısıyla oldukça değerli bir çalışma olduğunu düşünüyorum. İşte analiz sonucunda elde edilen çıkarımlar:

  • Facebook reklamlarında kadın görselleri erkek görsellerine oranla 2 kat daha fazla tıklanıyor.
  • Facebook reklam görselinde markanın ürününün yer alması önemli. Markalar reklamda ürünlerini kullanırsa bu daha fazla tıklanma sağlıyor. Özellikle mücevher ve saatlerde bunun etkisi daha fazla görülmekte.
  • Arka planda tek renkli düz, doğal bir zemin kullanmak daha fazla tıklama sağlıyor.
  • Kullanılan renk açısından ise mor ve sarı daha etkili sonuçlar veriyor. Mor ve sarı daha çok tıklanıyor.
  • Yakın çekim görseller daha etkili ve daha vurgulu oluyor. Bu sayede kullanıcının dikkati daha kolay çekiliyor ve tıklanma oranı artıyor.

Facebook, paylaşımlardaki görselin kalitesini artırmaya yönelik özellikleri devreye almakta

Yönetmiş olduğum Facebook kampanyalarındaki gözlemlerimle Adobe’nin çıkarımları uyuşmakta. Facebook’ta verdiğiniz reklamda kullanılan metin alanı kısıtlı. Bu açıdan kullanıcıların dikkatini görsel ile çekmek doğal olarak daha kolay. Dikkat çekici bir görselden sonra kullanıcılar reklam metnini okumayı tercih ediyorlar. Reklamlardaki ve hatta Facebook paylaşımlarındaki görselin önemin ve etkisinin farkında olan Facebook yönetimi de zaten bu yönde yeni özellikleri devreye almakta. Artık paylaşımlarınızdaki görseli özel olarak belirleyebiliyorsunuz. Dijital dünyada infografiklerin bu kadar etkin rol almaya başlaması da görselliğin öneminden kaynaklanmıyor mu zaten?

Ayrıca infografikte yar almıyor ancak Adobe’nin raporundaki şu bilgi de benim için sürpriz olmadı doğrusu. Yaşları 51-60 arasındaki, kullanıcılar kendilerinin hedeflendiği reklamlara gençlere oranla 2 kat daha fazla tıklıyor.

http://www.infopik.com/infografik/adobeden-facebook-reklamlarinda-tiklanmayi-arttiracak-ipuclari

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s