Sosyal Medyada Geniş Kitlelerin Yönetimi

opluluk Tasarımı başlığımız altında online bir topluluk oluşturmanın stratejisini geliştirmiştik. Topluluk Yönetimi işlemi ise bu stratejinin gerçekleştiriliş kısmıdır. Çizilen yol haritasından sapmadan devam etmek burada çok önemli. Çünkü yapmış olduğunuz bir paylaşım bile bazen müşteride büyük bir etki bırakır. Yol haritanızda küçük güncellemeler yapılabilir ancak stratejiyi tamamen değiştirecek ya da etkileyecek adımlar için iki kez düşünmelisiniz.

Topluluk Tasarımınızın ardından sıra geldi bu topluluğu oluşturup yönetmeye. Ben sizlere hitap ediyorum demenizle bir topluluk oluşturamazsınız. O topluluğa bir şeyler vermelisiniz ki sizin topluluğunuz olsunlar. Bunun içinde akla ilk gelen şey ilgi çekici içerik olmakta. Topluluğunuzun neleri sevebileceğini, neleri sevmeyeceklerini, nelere güleceklerini düşünüp buna uygun içerikler üretmelisiniz. İçeriklerinizmecralara göre farklılıklar göstereceklerdir. Bu değişikliklere ayak uydurabilecek içerikler üretmekte oldukça önemli. Bir blog yazısının tamamını Twitter’da paylaşamazsınız, Facebook’ta teknik olarak paylaşabilirsiniz ancak kimse okumaz. Bunun gibi durumlarda içerikleriniz esnek olabilecek türde hazırlanmalı.

Ajanslar bu işi Topluluk Tasarımı sırasında oluşturulan Sosyal Medya Prosedürlerine uyarak ve neredeyse her adımda onay alarak gerçekleştirirler. Tabii ki sosyal medya anlık gelişmelerin sıkça yaşandığı bir yer olduğundan bazen inisiyatifi ajansta alır. Ancak içeriklerin çoğu en azından bir ay öncesinden içerik takvimine bağlı olarak müşteritarafından onaylanır. Anlık durumlarda ise prosedürlere uygun ise ajans gerekli paylaşımı gerçekleştirecektir.

   

Algıyı da geliştirmek gerekiyor

Oluşturmuş olduğunuz içerikler için tek kriter ilgi çekici olması değil tabii ki. Önemli olan şey algıyı geliştirmektir. Bunu kimi zaman bir karikatürle kimi zaman sizinle hiç ilgisi olmayan trend olmuş bir video ile yapabilirsiniz. Örneğin Gangnam Style dansı yapan kurumsal şirketlerin ofis çalışanlarının amaçları soğuk bir şirket yerine “insan”lardan oluşan bir şirket görünümü vermekti.

Topluluğunuzu genişletirken önem vermeniz gereken noktalardan biri demarka avukatları oluşturmak. Belki çeşitli ödüllerle belki de VIP hizmetsayesinde sizi çok seven müşterileri online topluluğunuza dahil edip diğer müşterilerinizin size aktarmış olduğu sıkıntıları bırakın onlar cevaplasınlar. Bunu sağlayabilmek için bir diğer kriteri de unutmamak gerekiyor. O damüşteriyi eğitmek. Hizmetiniz ya da ürününüzün kullanımı ile ilgili mini eğitimler topluluğunuzu sadece sayı yönüyle değil nitelik yönüyle de büyütecektir.

Topluluk Yönetimi alanında sosyal medya ajansları ile müşteriler arasında en sık yaşanan sorun aslında Topluluk Tasarımı kısmındakiboşluklar ve anlaşmazlıklar üzerinde yaşanmakta. Strateji ve işin işleyiş şekli önceden belirlenmiş olduğundan yönetim sırasında çok sorun çıkması beklenmez iken en çok sorun bu alanda çıkmakta. Bu da ya ajansların tecrübesizliğinden ya da müşterinin anlaşmanın dışında şeylerbeklemesinden kaynaklanmakta.

Sosyal medya ajanslarının sunduğu hizmetleri incelediğimiz serimizin gelecek bölümünde biraz daha derinlere inerek İçerik Yönetimi’ni inceleyeceğiz.

http://shiftdelete.net/sosyal-medyada-genis-kitlelerin-yonetimi-47051.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s