Markaların İçerik Pazarlamasında Sıkça Yaptığı 8 Hata

Markalar alternatif içerik pazarlaması yöntemlerini kullanarak sitelerine daha fazla trafik çekerek dönüşüm oranlarını artırmaya çalışıyorlar. Videolar, ücretsiz dijital içerikler, bloglar ve bunlar gibi çeşitli içerik pazarlaması stratejileri kullanan markaların, bu çalışmaları yaparken bazen gözden kaçırdıkları noktalar olabiliyor.

Markaların içerik pazarlamasından daha etkin yararlanmak ve daha iyi geri dönüşler alabilmek için bazı detaylara önem vermeleri gerekiyor.

Yanlış hedef kitleye hitap etmek

İçeriklerinizi hazırlarken nasıl bir kitleye hitap ettiğinizi bilmeniz oldukça önemli. Ürününüz ve markanız hakkında paylaşımda bulunurken, karşınızdaki okuyucu kitlesini iyi bir şekilde analiz etmeli ve içeriğinizdeki dili bu hedef kitleye göre seçmelisiniz.

Yazının dili ve içeriği asıl kitleye göre düzenlenmezse, içerik amacına ulaşamayarak, istenilen sonuçları markaya getiremeyebilir.

Güncel olmak için kalitesiz içerik paylaşmak

Markalar hem arama motorlarının hem de takipçilerinin gözünde güncel olduklarını göstermek için her gün içerik girmeye çalışıyor olabilirler; fakat güncel olmak için kalitesiz bir içerik paylaşmak da beklenen amaca hizmet etmeyebilir.

Kaliteli ve okuyucuya bir değer katacak içerikler hazırlayıp, haftada birkaç kez paylaşmak her gün kalitesiz bir içerik girmekten daha faydalı olacaktır.

Düzgün SEO çalışması yapmamak

İçerik pazarlaması yaparken sıkça yapılan hatalardan biri de SEO çalışmasının çok üzerinde durmamak olabilir. Paylaşımlar arama motorlarına uyumlu bir hale getirilerek hazırladığında long tail’de de markalara bir yarar sağlayacaktır. Arama motorlarını kullanan kişiler, düzgün bir SEO ile hazırlanmış içeriklere daha rahat ulaşabilirler. Birçok kullanıcının Google’daki arama sonuçlarında ikinci sayfaya dahi geçmediğini ele alacak olursak, bu noktada yapılan SEO çalışmalarının önemi daha da artıyor.

İlgili rehber: İçerikle Satışta Es Geçmemeniz Gereken 3 Tavsiye

İçerik dilinde çok fazla jargona yer vermek

İçeriğinizi hazırlarken kullandığınız dil de oldukça önemli. Siz sektörün içinde olduğunuz için sektörün diline hakim olabilirsiniz; ancak hitap ettiğiniz kitle bu dilden haberdar olmayabilir ve yazdığınız içerikte böyle bir dille karşılaştıklarında hiçbir şey anlamayabilirler. Bu da doğal olarak içeriğin istenilen amaca ulaşmamasına neden olabilir.

Hedef kitlenizin kolayca anlayabileceği bir içerik hazırlamak, dönüşüm oranının artmasına yardımcı olacaktır.

Sadece kendi kanallarınız için içerik üretmek

Farklı ve daha geniş kitlelere ulaşmak için kendi kanallarınızın dışında da içerik paylaşıyor olmanız gerekiyor. Sizi bilen kitle, zaten içeriklerinizi okumakta ya da paylaşmakta; ancak markanızı daha önce duymamış kitlelere ulaşabilmek için kendi kanallarınızın dışına çıkmanız gerekiyor.

Farklı kanallarda içerik paylaşımı yapmak için, konuk yazar olarak sizin markanızla ilgili olabilecek farklı bloglara yazı gönderebilirsiniz. Bunun yanı sıra kendi bloğunuza da konuk yazar alarak, o konuk yazarların takipçilerini de kendi sitenize çekebilirsiniz. Böylelikle iki taraf da yeni bir kitleye ulaşma fırsatı yakalamış olur.

Son trendleri yakalamamak

Hızla gelişen bir sektörün içinde bulunuyoruz ve her gün başka bir yenilik hayatımıza giriyor. Bu ekosistemde tutunmak isteyen markaların da bu trendlere olabildiğince ayak uydurması gerekiyor. Tabii ki burada, hitap ettiğiniz kitlenin bu teknolojilere ne kadar ayak uydurduğunu da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Eğer onların hızlı bir şekilde adapte olamayacağı yenilikler sunuyorsanız bu yine markanızın zararına olabilir.

Bu konuda takipçilerinizi gözlemleyerek, onların adaptasyon süreçlerini göz önünde bulundurmalısınız.

İlgili rehber: Markalar İçin Alternatif İçerik Pazarlaması Yöntemleri

Elinizdeki içeriği tekrar paylaşMAmak

Markalar ellerindeki kaliteli içeriği tekrar değerlendirmeyi kimi zaman es geçiyor. Kaliteli ve beğenilen paylaşımlar belli aralıklarla tekrar paylaşabilir. Böylelikle markanızı yeni takip etmeye başlayan ve bu içeriği görmemiş olan kullanıcılara bu paylaşımınızı sunarak, onları bilgilendirebilirsiniz.

Bunun yanı sıra bu içerikleri e-posta bültenlerinizde de paylaşabilir; eğer uzun bir makaleyse bunu parçalara bölerek, farklı bir pazarlama stratejisiyle kullanabilirsiniz.

Bilgi içerikli ve how-to rehberi şeklindeki makalelerinizi video içeriğe dönüştürerek farklı platformlarda kullanılacak hale getirerek, tekrar canlandırabilirsiniz.

İçeriklerin geri dönüşüm analizinin yapılmaması

Kullanıcılara sunduğunuz içeriklerin geri dönüş analizini yapmamak da bir başka sık hatalardan biri. İçeriğiniz kullanıcılar arasında ne kadar paylaşılmış, ne kadar beğeni veya yorum almış gibi kriterlere önem vererek, nasıl bir içerik pazarlama stratejisi belirleyeceğinize karar verebilirsiniz.

Bunun yanı sıra Google Analytics gibi araçlarla da site trafiğini, içeriğin ne kadar okunduğunu, hemen çıkma oranını ve sayfada ne kadar zaman geçirildiğini ölçümleyerek bir analiz yapabilirsiniz.

Birçok stratejiyi belirlerken olduğu gibi içerik pazarlamada da en etkili sonuçları almak için A/B testinden yararlanabilirsiniz. Bu testler sonucunda sizin için en etkili içerik tipini ve dilini belirleyerek, içerik pazarlamasından sağladığınız geri dönüşüm oranlarını artırabilirsiniz.

http://eticaretmag.com/icerik-pazarlamada-yapilan-hatalar/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s