Dijital reklam yatırımları yüzde 30 büyüdü

40 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren Interactive Advertising Bureau’nun (IAB) Türkiye merkezi, 2013’ün ilk 6 aylık dönemine ait dijital reklam yatırımlarını açıkladı. IAB’nin raporu dijital reklamcılık sektörünün geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 30 büyüdüğünü gösteriyor.

IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları AdEx-2013/6 Raporu’na göre;

  • Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı; 541,8 milyon lira,
  • Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan ‘Display Reklam Yatırımları’; 215,3 milyon lira,
  • Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan ‘Arama Motoru Reklam Yatırımları’; 266,8 milyon lira,
  • Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan ‘Mobil Reklam Yatırımları’; 19,8 milyon lira,
  • İlan sayfaları reklam yatırımları 34,5 milyon lira,
  • e-Posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 5,4 milyon lira olarak gerçekleşti.

http://www.mediacatonline.com/dijital-reklam-yatirimlari-yuzde-30-buyudu/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s