Markalar Tumblr’ı SEO İçin Nasıl Kullanabilir?


Trafik artırmak ve daha fazla bir kitleye ulaşmak için sosyal medya pazarlama son zamanlarda markaların en sık başvurdukları yöntemlerden biri haline geldi. Birçok farklı sosyal medya kanalının olması da markaların farklı içerikler ve stratejiler belirleyerek bu platformlardan en iyi geri dönüşü almaya çalışıyorlar.

Bu sosyal mecralardan biri de kullanım alanı oldukça yaygın olan Tumblr. Aylık 300 milyon tekil ziyaretçisi bulunan sosyal platform comScore’un verilerine göre en yüksek trafiği olan 28. site olma özelliğine de sahip.

Tumblr’ı markalar için önemli kılan bir diğer özellik ise buradaki kitlenin %50’sinin 25 yaş altında olması ve kullanıcıların %53,5’nin kadın olması diyebiliriz. Yani yaş olarak bakıldığında Tumblr özellikle Y ve Z kuşağına hitap ediyor ve 2025 yılında çalışan nüfusun %70’ini Y kuşağının oluşturacak olması da markaların bu platforma önem vermesini gerektiriyor.

Yapılan araştırmalar da gösteriyor ki, büyük markaların yaklaşık üçte biri Tumblr’ı etkin bir şekilde kullanıyor. Bu markaların %42’lik bir bölümü haftada en az üç kez Tumblr’da paylaşım yapıyor ve %19’luk bir bölüm haftada en az 10 kez paylaşım yapıyor.

Tumblr’ın en etkili yönlerinden biri de kullanıcılar, markaların yaptıkları paylaşımları 1 ay sonra dahi tekrar görebiliyor ve etkileşime girebiliyor. Bu yüzden de Tumblr, Facebook veTwitter’ın anlık ve daha kısa süreli etkileşimlerinin aksine daha uzun vade de ileti etkileşimi sağlayabiliyor.

Tumblr’ın bir diğer avantajı ise SEO tarafından oluyor. Markalar Tumblr kullanarak SEO için çalışmalar yapabilirler. Tabii ki burada bir uyarı yapmak gerekiyor, SEO için faydalı olacak diye Tumblr’da “sitemizi ziyaret edin” tarzı, tamamen kullanıcıları alışverişe ya da başka bir sayfaya yönlendiremeye çalışıp, içeriklerinizi spam’e dönüştürmeyin. Kullanıcılar içeriklerinizi beğendikleri için paylaşacakları için, onların beğeneceği ve etkileşim sağlayacak içerikler hazırlamaya özen göstermekte yarar var.

İlgili rehber: E-ticaret Şirketleri İçin Tumblr Kullanım Rehberi

DoFollow linkler

Tumblr üzerindeki linkler birçok sosyal platformun aksine DoFollow özelliğine sahip. DoFollow ile bir siteye link verildiğinde arama motorları bu linki kendi sitenizle bağdaştırarak taramaya yapmaya başlıyor ve böylelikle arama motorundaki PageRank yükselmiş oluyor. PageRank’in yükselmesi de sitenin arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlıyor.

Bunun yanı sıra Tumblr üzerinde Twitter da olduğu iletileri tekrar kendi bloğunuz üzerinde paylaşabiliyorsunuz. Reblogging adı verilen bu özellik sayesinde markanızın içerikleri her paylaşıldığında bir dofollow backlink’i oluşturmuş oluyor. Yani 100 kez bir içerik paylaşıldığında 100 farklı backlink alınmış oluyor.

Daha da kapsamlı bir backlink çalışması için bu iletinin içine bir link yerleştirebilir ve hem Tumblr sayfanız hem de iletideki linkin olduğu sayfa tekrar paylaşımlarla backlink alarak PageRank’ini güçlendirebilir.

Arama motorlarından PageRank’e etki eden bir diğer sosyal platform da Google+. Pinterest de bu özelliği yakın zamanda kullanmaya başladı. Fakat aktif kullanım olarak bakıldığında Tumblr bu iki sosyal ağında önüne geçiyor.

Düzenlenebilen URL adresleri

Tumblr üzerindeki içerikleri hazırlarken, iletilerin URL adreslerini düzenleyebiliyorsunuz. Bu sayede URL içinde önemli anahtar kelimeleri (keywords) kullanarak, içeriğinizin SEO değerini artırabilirsiniz. Buradaki URL’leri hazırlarken de çok uzun tutmayarak, belli birkaç keyword’e yer vermek yeterli olacaktır.

Tumblr bloğunun URL adresi de düzenlenebilir

Tumblr üzerinde bir sayfa açarken kullandığınız kullanıcı adı, Tumblr bloğunuzun da URL adresini oluşturacak. Örnek vermek gerekirse kullanıcı adınız SOypan ise Tumblr URL adresiniz de soypan.tumblr.com şeklinde görülecek.

Bu düzenlemeyi yapabildiğiniz için istediğiniz keyword ile bir URL oluşturabilirsiniz. Ancak burada çok uzun bir URL seçmemeniz gerekiyor aksi halde uzun kullanıcı isimleri Google’ın, SEO değerini düşürmesine neden olabilir.

İlgili rehber: Markalar Neden Google+’a Önem Vermeli?

Her içerik için “keyword etiketler” eklenebilir

İçeriklerinizi paylaşırken, öne çıkan anahtar kelimelerle iletilerinizi paylaşabilirsiniz. Böylelikle o anahtar kelimelerin aramasını yapan kullanıcılar sizin içeriklerinizle karşılaşabilir. Tumblr üzerinde hashtag kullanarak bu etiketleri ekleyebiliyorsunuz. Son dönemler de Facebook’un da kullanmaya başladığı bu özellik kimileri tarafından çok sevilmese de Tumblr gibi platformlarda daha iyi çalışıyor.

Yine burada bir uyarı yapmamız gerekiyor. Kullanıcıların tepkisini çekmemek için her kelimeyi hashtag ile kullanmamak lazım. Önemli anahtar kelimelerde 2-3 tane seçerek bunları etiketlemek daha iyi bir görüntü sunacaktır. Çok fazla hashtag kullanımı karşı tarafta spam etkisi yaratabilir.

Mikrosite olarka Tumblr kullanılabilir

Markalar çeşitli kampanya dönemlerinde Tumblr’ı mikrosite olarak kullabilirler. Bu sayede bu mecrada yapılan paylaşımlar DoFollow’lar ile backlink toplarken, aynı zamanda mikrosite üzerinden markanın sitesi üzerine de yönlendirmeler yapılabilir. Böylelikle arama motorlarından PageRank de artmış olacak.

Mikrositelerin WordPress gibi bloglar üzerinden yapılmasındansa Tumblr gibi hali hazırda çok büyük sosyal ağ üzerinden yapılması bu mikrositenin daha kolay bir şekilde büyük kitlelere ulaşmasını sağlayacak. Kullanıcılar site üzerinde içerik aramak için yaptıkları aramalarda mikrositenize ulaşabilir ve etkileşime girebilirler.

Tumblr’daki alan adı da kolaylıkla değiştirilebildiği için mikrositenizi kurarken, istediğiniz bir alan adına ya da kendi siteniz üzerinden bir subdomain’e yönlendirebilirsiniz. Böylelikle mikrositeniz tumblr.com adresiyle görünmeyecektir.

http://eticaretmag.com/tumblr-seo-icin-nasil-kullanilir/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s