Twitter Cards Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

Twitter Cards’ı uygulamaya başlamadan önce, Twitter’ın bu yeni sisteme geçerken aklında neler olduğunu anlamak çok önemli. Çünkü Twitter Cards, aslında Twitter’ın geleceği.

Twitter’ın Geleceği ve Twitter Cards

Yaz başında logosunu değiştirerek yenilik sinyali veren TwitterAPI v1.1’e hazırlanırken gözümüzün önünde yıllardır değişmediği kadar değişiveriyor. Bunlardan günlük kullanıcının ilk gözüne çarpacak olanı, Twitter’ın Haziran ayında üzerine basıldığında genişleyen tweet’ler aracılığıyla 140 karakterden çok öte bilgi sunmaya başlamış olması. Twitter’ın bütün yenilikler arasında en büyük kozu olarak öne sürdüğü Twitter Cards adlı bu hizmet sayesinde, bir tweet içinden linklenen sayfanın özeti, sayfadan bir görsel ve sayfanın içeriğini yazan kişinin Twitter hesabı gibi detaylı bilgilere ulaşılabiliyor.

Uzun süreden beri bildiğimiz ve alıştığımız tweet içinden resim ve video görmeyi (ve çok büyük ihtimalle yakında lokasyonu) kapsayan ve ilerleten bir servis bu. Birçok kişi Twitter Cards’a,Twitter’ın Open Graph’i diyecek kadar önem veriyor. Kısa geçmişinde 3 CEO gören sosyal ağ, özellikle son 2 yılda, topladığı verileri nasıl paraya dönüştüreceğine dair çok tereddüt yaşadı. Reklamların ve markaların hedef verimliliğini ve gelirini artırmak işin bariz yanı. Şirket esasında, Twitter Cards ile aslında bize daha kapsamlı olarak ne yapmak istediğini gayet güzel özetliyor.

Twitter’ın yakın geçmişine baktığımızda, yıllardır LinkedIn ile sürdürdüğü ortaklığı bitirdi ve LinkedIn sitesinde tweet akışı yayınlamayı bıraktı. Sosyal ağ reklamlarındaki en büyük rakibi Facebook’un satın aldığı Instagram’a kullanıcıları ile ilgili bilgi kırgınlık yaratarak vermeyi kesti. Twitter’a içerik girmek için kullanılan üçüncü parti yazılımlara dair bilgileri tweet’lerin içindenkaldırdı. API v1.1 ile Görsel Öneriler’inin Görsel Şartlar’a dönüşeceğini söyledi. Sertifikalı Ürünlerprogramı ile özel izin vererek tepeye taşıyacağı programları çok daha sıkı yönetebilecek bir konuma geldi. Twitter özelliklerini taklit eden ve ağda sunulan hizmetleri değiştirilmiş ve geliştirilmiş şekilde sunmaya çalışan, Twitter’dan kendini tanıtmadan bilgi çeken, sisteme çok fazla istek gönderen uygulamaları giderek daha az destekleyeceğini belirtti.

Bütün bunlara baktığımızda Twitter için öne çıkan trendlerden biri, Facebook’un da yıllar öncereklama önem vermeye başladığında seçtiği içine kapanma trendi. Ötekisi ise içine kapanıp sunduğu hizmeti sunarken, bunu imzası haline gelecek bir görsel bütünlük içerisinde yapması. İşte size Twitter Cards: İçerik üreticilerin, içine kapanan Twitter’a daha kapsamlıdaha tutarlı vedaha güzel bilgi girmelerini sağlayan kapı.

Twitter Cards şu an sadece Twitter ürünlerinde destekleniyor ve bunun değişmesi beklenmiyor (Twitter’ın satın aldığı TweetDeck bile istisna değil). Yani zengin Twitter içeriğine ulaşmanın çok yakında tek yolu, Twitter’ın resmi ürünleri olacak. Şu an Twitter Cards’ı ana Twitter sitesinde deneyimleyebilirsiniz, ama vurgulanan tutarlılık henüz oturmuş değil. Mesela Twitter iPhone’da, ana sitedeki Cards özelliklerini birebir bulurken, zaten tweet’lerin içindeki her türlü linki tweet’in altında mini-tarayıcı gibi açan iPad uygulamasında Cards formatı bulunamıyor. Yine aynı ikiliden gidersek,mobile.twitter.com sitesini bilgisayarınızdan veya iPhone’nunuzdan açtığınızda Twitter Cards formatı aktifken, iPad’den açılan mobil sitede bu özellik bulunmuyor.

Şu an, aralarında sosyalmedya.co’nun da yer aldığı sayılı öncü kurumun Twitter’ın izniyle kullandığı Twitter Cards’ın geleceği çok parlak. Konuyu dikkatli takip edenler farkedecektir ki, halihazırda sunulan Özet, Foto ve Oynatıcı kartları sadece bir başlangıç. CEO Dick Costolo’nun belirttiği üzere Twitter’ın nihai amacı, geliştiricilerin yazılımlarını doğrudan “Twitter’ın içine kurmaları” ve Twitter’ı da haberciliğin Facebook’u olarak özetlenebilecek bir multimedya yayım ve tüketim platformuna çevirmek.

http://sosyalmedya.co/twitter-cards

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s