Websitenizin sosyal medya optimizasyonu için pratik öneriler

Sosyal medya çalışmaları deyince aklımıza hep “Facebook’ta ne yapacağız?”, “Twitter’da ne yapacağız?” gibi sorular geliyor. Ancak,  websiteniz ilk ve en önemli sosyal medya aracınız olduğunu söylesem şaşırır mısınız? Gelin biraz yakından bakalım.

Hergün websitenizde onlarca kişi sayfalarınızı beğeniyor, paylaşıyor veya tweetliyor. Websitenizin sosyal medyadan gelen trafiğinin önemli bir bölümünü bu paylaşımlar sayesinde oluşuyor. Sosyal medyaki görünürlüğünüzse, bu trafikten onlarca kat daha fazla. Belki de websitenizi ziyaret eden kişilerden daha fazlası, sizi sosyal medyadaki bu paylaşımlar sayesinde görüyor.

Marka algınız da bu paylaşımlar sonucunda oluşuyor. Peki, websitenizin sosyal ağlarda nasıl göründüğüne hiç dikkat ettiniz mi? Başarılı şirketler, sosyal medya görünümlerine özel önem vererek, rekabette bir adım öne çıkıyor.Gerçek fırsat, tam olarak burada bulunuyor.

Websitenizin sosyal medya görünümünü optimize ederek sitenize sosyal medyadan gelen trafiği arttırabilirsiniz. İnsanlar, sayfalarınızı beğendiği zaman nasıl görüneceğini belirleyebiliyorsunuz. Bu iş yazılım takımının işi değil, aslında pazarlama takımının işi olmalıdır. Bu konuda uzun süredir çalışmalar yapan, testler yapan ve sonuç alan birisi olarak size bazı pratik bilgiler paylaşmak istiyorum.

  • Paylaşım metinlerini yazarken bu soruyu aklınızdan çıkarmayın: “İnsanların markanızı arkadaşlarına tavsiye ederken ne demesini istersiniz?” Paylaşım metinlerinizi robotlara yönelik yazmıyoruz, insanlara yönelik yazıyoruz. Bu yüzden içinde tavsiye barındıran, paylaşan kişinin arkadaşlarını motive eden metinler seçilmelidir.
  • Görsel herşeydir. Sosyal medya paylaşımlarında kullanılacak görselleri belirleyebiliyoruz. Bunu yapmazsak, rastgele görseller ile paylaşım yapılmaktadır. Buradaki görselleri poster tasarımı olarak görün. Büyük görseller, doğru boyutta ve ilgi çekici görseller kullanmalısınız. Eğer, kullandığınız görseller, sosyal ağlar için doğru boyutta değilse, paylaşımlarınız küçük boyutta gözükecektir.
  • İçeriğiniz için doğru Twitter cards’ı aktive edin! Twitter cards birçok içerik türüne göre farklı özellikleri bulunmaktadır. Siteniz ve içeriğiniz için en uygun Twitter cards’ı belirleyip, bunu kullanın. Twittercards ile yapılan paylaşımlarda geridönüşler 4-5 kat daha fazla olmaktadır.
  • Sosyal medya paylaşım metinlerini sabit olarak düşünmeyin. Burası aslında sizin reklam mecranızdır. Farklı kampanya dönemlerinde, buradaki metinleri değiştirin, kampanyalarınızı duyurun. Insanlara satın almak ve sitenizi ziyaret etmek için sebepler sunun.
  • Hem Twitter’da hem Facebook’ta bir kişi sayfanızı paylaştığı zaman, hemen ardından o kişiyi markanızı sosyal ağlarda takip etmeye yönlendirebilirsiniz. Çok küçük nir ayrıntı gibi gözükebilir ama markanızı seven kişileri topluluğunuza katmanız çok önemlidir.
  • Sosyal medya paylaşım metinlerini ayda bir kontrol edin. Hatalı sayfaları belirleyin. Yanlış boyutlu görseller, eksik metinler, uzun metinler gibi birçok sebepten dolayı hatalı metinlerle paylaşımlar yapılabilmektedir.
  • En fazla paylaşılan sayfalarınızı analiz edin! Siteniz sayfalarının hangi sosyal ağlarda, nasıl bir paylaşım performansı gösterdiğini analiz edin. En çok paylaşılan sayfalarınızı analiz edin, kullanıcılarınızın hangi sayfaları ilgi çekici ve dikkate değer bulduklarını görün. Bu sosyal paylaşım trend datası içerikleriniz, ürünleriniz ve markanız hakkında size önemli bir iç görü kazandıracaktır.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s